Aby čas nešel proti vám.

Krásné úterní poledne! :)

Dnešní článek bude něco mezi mými obvyklými ''radícími'' články a úvahou.

Jsem osoba poměrně aktivní a tak se nezřídka kdy stává, že jdu od jedné činnosti plynule do druhé a třetí a do jednoho dne se mi toho podaří vmáčknout tolik co jinému zabere 2-3 dny. 
V jeden den dost často řeším školu a úkoly, práci i focení. A jelikož den každého z nás je omezen limitem 24 hodin, může to být občas náročné. A to nejen z hlediska plánování času ale i s naším energetickým výdejem.

Jak si tedy poradit s tím, kdy se na vás valí úkoly a povinnosti ze všech stran aniž by jste se nezbláznili nebo jinak nezhroutili?

Můj osobní postup spočívá v několika jednoduchých radách.

- Nikdy nevkládejte většinu energie jen do jednoho denního úkolu, mohlo by se snadno stát že pak budete tak vyčerpaní, že se k plnění těch dalších ani nedostanete nebo je nebudete dělat s takovým nasazením s jakým by jste měli

- Vždy se koncentrujte na věci, které je nejdůležitější udělat v určitém časovém horizontu - např. důležitá schůzka, deadline nebo jiná událost - a ty berte jako prioritní...vše co není prioritní lze řešit později

- Snažte se spojit důležité a nezbytné s příjemným. Co tím chci říct? Aplikováno na moji osobu - pokud vím že musím absolvovat ještě jeden povinný semestr tělocviku a vím že ve stejném časovém období mne čeká důležitá přehlídka, zapíšu se na hodinu tělocviku a dostanu se do formy na akci a mám splněný důležitý předmět.

- Nepřepínejte se víc než je zdrávo. I přesto že vás čeká něco důležitého, patrně to nezvládnete, pokud budete na samém pokraji svých sil. Pokud cítíte že vaše tělo už jde přes snesitelný limit, přečtěte si knihu. Podívejte se na film. Jděte na procházku. Uvařte si dobrý čaj. Cokoliv co vám pomůže se alespoň trochu uvolnit a zrelaxovat.

- Spěte! Toto je nejdůležitější bod seznamu. Osobně bych byla bez kvalitního spánku neschopná cokoliv udělat. A také by to bylo utrpení pro všechny ostatní, kteří by se mnou museli být.

- Bez výčitek se dopujte vaší nejoblíbenější a společensky akceptovanou drogou. V dnešní době to je pro mne 3 a více káv denně. Bez kávy nežiji!

A jak si plánovat činnosti samotné?

Nebudu tvrdit že nejlepší ze všeho je koupit si diář, protože pro mne jsou diáře naprosto nefunkční věcí. Vždy mne jím někdo obdaruje a slibuji si, jak ho budu strašně moc používat a většinou ho pak někam založím a padá na něj prach (taky máte někdo takový problém? :)).

Lístečky mohou do určitého bodu fungovat ale pro popis složitějších a dlouhodobějších plánů mi nepřipadají příliš funkční.

Osobně nejvíce používám kalendář v telefonu kdy si dávám připomínky k určitému dni (pokud toho mám opravdu hodně a nepamatuji si kam všude mám jít nebo v kolik hodin mi začíná přednáška).
Také jsem dost uvažovala o aplikaci do telefonu která vám umožní spravovat si okruhově seznamy aktivit a po jejich splnění si je můžete odškrtnout jako splněné.

Možností je určitě spousta, stačí si jen vybrat tu svoji :)


Komentáře

  1. Také moc diáře nepoužívám a ani mobil mi v tomhle směru moc nepomáhá. Pořídila jsem si jeden deníček, do kterého vše možné píši a ten mě baví nejvíc :)
    Jinak moc ráda tě chci pozvat na narozeninovou GIVEAWAY, která probíhá u mě na blogu. :)
    FASHION & BEAUTY | ♥ NAROZENINOVÁ GIVEAWAY ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé řešení :) I když pro mne by byl deníček něco obdobného jako diář :) :D...ze začátku bych si do něj psala a pak ho někde odložila, protože by se mi stále nechtělo ho hledat a pak v něm ještě listovat :)

      A určitě se na tvůj giveaway :)

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky