Být modelka.

Krásné dopoledne všem! :)

Dnešní článek jsem se rozhodla pojmenovat ''Být modelka'' proto, že jsem již v minulosti hledala něco o tomto tématu a poněkud mne šokovalo že jsem nenašla vůbec to, co jsem hledala.

Mezi jedno z nejvyhledávanějších hesel na Google je: chci být modelka, jak se stát modelkou a podobně.

Někdo by si mohl říci: ''Ale vždyť je to přeci jedno. Je to skoro to samé.''

A nyní vás vyvedu z omylu. Není to to samé.

Člověk se modelkou může za jistých okolností stát, ale už nikdo vám neřekne, jak takovou modelkou skutečně BÝT.

Proto jsem se rozhodla napsat takový můj seznam atributů, který podle mě dělá z děvčete, které se dostalo před fotoaparát úplně náhodou (či pouze příležitostně), skutečnou modelku.

- PŘÍSTUP - můžete fotit tak často jak jen chcete, ale pokud nemáte dobrý přístup, moc daleko vaše cesta nepovede

- POKORA - v podstatě bych mohla říci úplně to samé jako u předchozího bodu. Ještě s tím bonusem že neexistuje nic horšího když si amatérská modelka hned řekne o honorář, aniž by měla co nabídnout.

- ZODPOVĚDNOST - pokud přislíbíte že se někam dostavíte, dodržte to! Pokud se náhodou stane že musíte nějakou akci odvolat, dělejte to vždy DOSTATEČNĚ dopředu i s důvodem PROČ se vám to nehodí. Pokud se jedná o focení o které jste měly velký zájem, aktivně navrhněte termín dalšího možného setkání.

- DOCHVILNOST - nikdo nemá rád čekání. Člověka to pouze otráví a pak ty výsledky za moc nestojí. Pokud jste na cestě, máte 10 minut na to se někam dostat a víte že cesta vám trvá 20, není nic jednoduššího než druhému poslat zprávu s omluvou že budete mít zhruba 10 minut zpoždění (ale že už jste na cestě). Je to rozhodně lepší než nedat vědět nebo vůbec nedorazit.

- PROFESIONALITA - na focení se chovat jako by šlo o reálnou zakázku pro reálného klienta. Aneb - zachovávejme dekorum.

- UMĚT PRACOVAT SE SVÝM TĚLEM/OBLIČEJEM - nějakou dobu trvá než se naučíte pracovat se svým tělem a tváří. Není to žádná ostuda. I já jsem si tímto bodem prošla. Na tento bod neexistuje nic lepšího než fotit, fotit, fotit. A následně se na ty fotky podívat kritickým okem. Co by se dalo zlepšit? Je to póza/výraz, který mi skutečně lichotí? 

- REFERENCE - v dnešní době se fotografem nazývá každý, kdo v ruce udrží fotoaparát. Stejně jako modelkou se nazývá každá, která se před ten fotoaparát postaví. Nikdy nesouhlaste s focením dokud si daného člověka trochu neproklepnete. Jde o vaši bezpečnost!

- MĚJTE CO NABÍDNOUT - lépe se prodá někdo, kdo je nějakým způsobem zajímavý.

- STAREJTE SE O SEBE - protože to jak se o sebe staráte určuje jak dlouho budete ještě použitelní. Navíc - fotografům při úpravě tím ušetříte spoustu práce. Pak se s vámi bude fotit jedna radost.

- HLEDEJTE SI PŘÍLEŽITOSTI - protože nic vám s velkou pravděpodobností nespadne jen tak do klína. I přesto že máte strach někoho oslovit, zkuste to. Nikdy nevíte jestli na druhé straně není někdo, kdo hledá někoho jako jste právě vy.

Těch bodů bych mohla napsat nekonečně mnoho. Ty výše uvedené však považuji za nejdůležitější a osobně se podle nich řídím. 

Dobrý dojem můžeme udělat pouze jednou, tak se snažme, aby trochu za něco stál :)


Komentáře

  1. Souhlasím s tebou :) Bohužel co vidím při líčení holek apod., tak ta pokora docela mizí. Neříkám, že u všech, ale je hodně holek, u kterých funguj pravidlo více skušeností s focením=menší a menší pokora a dochvilnost.

    Pěkně napsaný článek, který by si měly přečíst všechny slečny, které chtějí mít něco společného s touto brandží :)

    INKA blog – focení, líčení a cestování
    novinky na facebooku

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky