Švédské snové sušenky

V dnešním článku s vámi budu sdílet recept ze Švédské kuchařky (vybráno ve spolupráci s nakladatelstvím Smart Press), o které jsem prvně psala na jaře. (Celý článek s receptem na dort Kladdkaka si přečtete ZDE.) 

Jelikož při troše času ráda peču, rozhodla jsem se, že vyzkouším další z jejích sladkých receptů, mezi které patří i Snové sušenky (Drömmar). Stejně, jako čokoládový dort jsou snadné a rychle hotové. Rozhodně ale nečekejte, že jsou nějaké dietní. (Je v nich totiž samý cukr.)

Co jsem je ale předložila rodině, tak u všech sklidily velké ovace. Což znamená, že si určitě najdou trvalé místo v mém repertoáru. :) 


Poznámka: Sušenky jsem dělala z dvojité dávky těsta. Taky jsem je dělala trochu větší. Oproti originálnímu receptu jsem je navíc nezdobila mandlemi, ale vlašskými ořechy, které jsem měla v ledničce.

Jak na ně?

Na přípravu jedné dávky budete potřebovat: 50 g másla, 200 g krupicového cukru, 1 lžičku vanilkového cukru, 50 ml oleje, 1 lžičku kypřícího prášku, 120 g hladké mouky, 100 g mandlových lupínků na ozdobu




Nejprve si udělejte základ z másla, cukru a vanilkového cukru. Do něj poté pomalu přidávejte olej. Hned na to do něj nasypte prášek do pečiva a mouku a uděláte těsto. (Počítejte s tím, že budete mít ruce celé od cukru a oleje.) Těsto dejte odpočívat alespoň na hodinu do lednice, jinak se vám s ním bude špatně pracovat.

Jakmile naznáte, že je těsto dostatečně studené, udělejte z něj dva přibližně stejné válečky a z nich odkrajujte malé kousky. Z každého udělejte v dlaních kuličku a dejte ji na pečicí papír. (Ideálně trochu dál od sebe. Mě sušenky poměrně dost narostly, takže se jim nebojte dát prostor.) Na každou sušenku dejte mandli (nebo jiný druh ořechu) a plech se sušenkami nechte péct 20 minut na 150 °C.

POZOR! Sušenky jsou při jídle dost křehké a drobivé.

Komentáře

  1. Děkuju za tip! :) Sušenky vypadají super a věřím, že i skvěle chutnají :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Cukru je tam opravdu dost, zato ale vypadají fakt lákavě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda. :) Z dvojité dávky je ho tam skoro půl kila.

      Vymazat
  3. Tyjo, moc děkuji za tip, co udělat o víkendu. Mňam! :)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky