Styl vs. Móda.

Krásné nedělní dopoledne všem!

Celou noc sněžilo, a tak jsme se mohli probudit do krásného zimního dne. A tak nějak se tak stalo, že mi pohled z okna vnukl myšlenku na nový článek.

Dnes bych se ráda věnovala tématu stylu a módy.

Někteří z vás si pravděpodobně řeknou, že je to v podstatě to samé a že se nejedná o téma, kde by se dalo něco vymyslet. Ale zcela upřímně a hned na začátku říkám - móda a styl spolu mohou korespondovat, ovšem není to jedno a totéž.

Pojďme se na to podívat trochu blíže.

Z pozice módní redaktorky vím, že trendy se neustále mění. Není výjimkou, že se jich během roku vystřídá klidně třicet. Kdyby tomu tak nebylo, nemám práci. 

Jaký je však mezi stylem a módou rozdíl?

Minimálně v tom, že móda se neustále mění. Z nedávných, nebo ještě současných trendů, bych mohla jmenovat například odhalená ramena, šněrování, nošení chokerů nebo trend metalického oblečení a podobně.

Co bude v módě lze zjistit s docela velkým předstihem, protože trendy nadcházejících sezon se často objevují na módních přehlídkách v sezoně předchozí, než daný trend přijde na trh. Osobně se mi nezřídka stává, že v obchodě chytnu trend, který bude módní teprve za půl roku až rok. A pak ho mají všichni. Rozdíl módy oproti stylu je také ten, že móda je určena pouze ke krátkodobému užití. Právě proto, jak trendy přichází a odchází.

Styl - ten je oproti módě trochu komplikovanější, zato je v podstatě věčný. Také víc vypovídá o povaze a vkusu svého nositele, protože se obecně neřídí tím, co je v módě, jako spíš tím, co komu padne do oka. Může být ovlivněn soudobou módou, ale převážně pouze v detailech. Móda nečiní jeho hlavní pilíř. Ovšem nepopírám, že ikona stylu může výrazně ovlivnit to, co bude v další sezoně módní.

Když už tedy víme, jaký je opravdový rozdíl mezi stylem a módou, pravděpodobně vás bude zajímat, co bylo mým prvotním impulzem k napsání tohoto článku.

I když si myslím, že jádro pudla už minimálně tušíte.

Jak často chodíte do města a jak často se setkáváte s lidmi, kteří jsou oblečeni téměř totožně? Mě se to stává, bohužel, velmi často. 

A o to více smutnější pro mne je, když i na mnoha společných fotkách bloggerek, ne zřídka zabývajících se módou, vidím skupinku téměř totožně oděných slečen. 

A tak si kladu otázku: Neměli bychom více pěstovat osobní styl, než slepě následovat to, co je zrovna trendy? 

Proč chcete být kopií, jakými jsou tisíce jiných, místo toho, abyste vystoupili z řady a stali se originálem? (Ano, občas i za cenu toho, že vaše kreace nebude vaše okolí ze začátku hned chápat.)

Styl je zábava a extravagance je v něm velmi vítaná! Jen se toho nebát.

Buďte ikonou sami pro sebe a uvidíte, že váš život bude mnohem zajímavější.

Komentáře

  1. Souhlasím! Já si svůj styl teprve hledám. Nebo spíš tuším, jaký by měl být, ale úplně nekoresponduje s mou postavou. A protože se mi nechce měnit styl, to co se mi dlouhodobě líbí, je potřeba máhnout na postavě :) Jinak souhlasím... ráda bych viděla víc lidí, bloggerek, oblečených podle svého stylu, pouze s prvky daných módních trendů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně dávám palec nahoru za to, že to nevzdáváš a chceš se svým stavem něco dělat. :) Znám spoustu lidí, kteří sice nejsou spokojení, ale ani se o nic nepokusí.
      Jinak - co se týče toho, že je všude to samé - asi to k nám musí teprve přijít. Stejně, jako vždy. :)

      Vymazat
  2. Článek mě zaujal. Rozdíl si popsala moc hezky - i když já už ho znám déle. A souhlasím, vídat stejné nebo extrémně podobné lidi je hrozně nudné. A zvláště pak jsou-li takové právě módní blogerky. Přitom být orgiginální je tak snadné... a skvělé. A né vždy musí být člvoěk hned punkáč, aby byl jiný. Ale to lidem nedochází. Jsem tedy moc ráda, že o tomto píšeš a ukazuješ lidem pravdu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbí. :)

      Jinak zde se ukazuje v praxi, že napodobování něčího chování nevede vždy k úplně ideálnímu výsledku.

      Vymazat
  3. Súhlasím s tebou, počas strednej som sa viac riadila módnymi trendmi, dnes už mám svoj štýl a trendy ma tak nelákajú, beriem to tak, že aj tak vyjdu z módy a radšej nosím oblečenie, v ktorých sa cítim príťažlivo a dobre.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdůležitější je, aby ses cítila dobře a svá v tom, co nosíš. Také už se mi stalo, že jsem někde viděla super módní a krásný kousek, ale po jeho vyzkoušení jsem naznala, že asi nebudeme úplně kamarádi. Zvlášť, pokud se ti takový kus neustále někam šplhá a pořád ho musíš nějak upravovat.

      Vymazat
  4. Velice stručně, avšak jasně vysvětleno. :-) A poslední věta by měla být neustále zdůrazňována na stránkách módních časopisů, neb je to pravdivý fakt, na nějž se v záplavě trendů velmi často zapomíná.
    Doporučila bych však zapracovat na stylistické podobě článku, v pátém až sedmém odstavci jsi de facto jinými slovy třikrát zmínila tu samou skutečnost ("trendy se neustále mění" a o malinko později hned "móda se neustále mění" z čehož si lze snadno vyvodit že"móda je určena pouze ke krátkodobému užití"), což myslím, že je zbytečné a pro mě osobně až do očí bijící.

    Chválím závěrečnou fotografii, myslím, že se jedná o jednou z tvých nejlepších, které jsem měla možnost vidět. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tvůj komentář, jsem ráda, že se ti článek líbí. :) Také jsem ráda, že se ti líbí přiložená fotka, Ilusior bude mít určitě také radost. :)

      Co se týče té stylistiky - ano, máš pravdu v tom, že se jedna informace celkem často opakuje. Každopádně při psaní se vždy snažím myslet na to, že ke mě chodí spíše mladší čtenářky, které si (bohužel) často z článků nic neodnesou, pokud něco nebylo sděleno nějakým hodně důrazným způsobem. Navíc, jako správný absolvent FF mám tu úchylnou vlastnost neustále něco srovnávat. :D Každopádně, při dalším psaní se na to pokusím myslet.

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky