Catherine testuje: Zdravá výživa + něco navíc.

Krásné nedělní dopoledne!

Dnes jsem se rozhodla napsat (trochu netradičně) článek o jídle.Škola, práce a focení jsou všechno velmi náročné činnosti (ti z vás kteří letos státnicují mi jistě potvrdí že toto období je pro ně velmi složité a vyčerpávající).

V posledních pár měsících mne trápil poněkud akutní nedostatek energie. Do všeho jsem se musela nutit, byla jsem často podrážděná a moje tělo se začalo mnohdy probouzet až ve 2 hodiny odpoledne. Do té doby jsem se ploužila jako zombie a snažila se nějakým způsobem tento nepříjemný čas přežít. Také se u mne začaly projevovat první příznaky nedostatku vitamínů. Což se projevilo velmi suchou a citlivou pletí nebo neustále popraskanými koutky. 

Spousta lidí mi řekla: ''Ale však musíš taky odpočívat.''

Jenže - milí, zlatí - ono to občas až tak úplně nejde, sypou-li se vám na hlavu deadliny a další věci, které prostě nemohou počkat.

Moje mamka začala navštěvovat kurz aromaterapie a tradiční čínské medicíny. A pak samozřejmě začala své poznatky aplikovat v praxi. Což je možná dobře, protože díky tomu člověk své tělo může osvobodit od nežádoucích stavů. I když nic by se nemělo přehánět. 

Sestra už začala podle některých věcí fungovat a její první dojmy jsou kladné. Úbytek na váze, lepší nálada a snad i odstranění některých problémů.

A tak mne navnadila, že jsem se rozhodla to také (alespoň v rámci možností) vyzkoušet. Upřímně řečeno jsem nikdy nebyla úplný fanoušek zdravé výživy, bio a podobně. Ale zdá se že v tomto ohledu je pro mne tento rok bodem zlomu (vědí ti, kteří četli články o tom že začínám přicházet na kouzlo bio kosmetiky).

A co je pro takového nováčka jako já úplně nejjednodušší způsob jak si zdravou výživu zakomponovat do života?

Obilné kaše.

Začala jsem s kaší rýžovou a pohankovou. Přikládám pouze ilustrační foto, jelikož kaše jsem již aktivně otevřela obě a obávám se, že při jejich focení by obsah utíkal z pytlíku :) Ve stejném balení je i pohanková kaše.



Někteří se možná budou ptát proč si kupuji tento druh kaše, když na trhu je spousta zajímavějších produktů. Inu - není to proto že bych to nevěděla, jako spíš že více věřím naprosto čisté surovině, kterou si doma dochutím podle svého. Jediné co musíte udělat je zalít asi 50g kaše horkou vodou nebo mlékem a následně si ji můžete ochutit na slano, na sladko, přidat oblíbené ovoce a další. Celá příprava dá zhruba 3 minuty. Já si od stejné značky pořídila ještě chia semínka, která do kaše zamíchám. 

Rýžová kaše je super. Na chuť pohanky si budu asi chvilku zvykat. Ale myslím si, že se nakonec sžijeme.

Velmi kladně hodnotím i cenu, která se pohybuje do 30,-/pytlík. Nemohu však s jistotou říci zda se tyto kaše dají zakoupit ve všech obchodech. Já ty svoje kupovala Brněnce (kterou jistě obyvatelé JMK dobře znáte).

Pro rychlé doplnění chybějících vitamínů jsem si v DM pořídila šumivý multivitamín (kterému se podařilo mne vytáhnout z toho nejhoršího v poměrně rychlém čase).


Cenu si nepamatuji úplně přesně, ale mám pocit že to bylo do 35,-. V tubě je 20 šumivých tablet a obsahují vitamín C, niacin, vitamín E, kyselinu pantothenovou, vitamín B5, riboflavin, thiamin, kyselinu listovou, biotin a vitamín B12. 

Poměr cena/výkon dobrá. (Tím nechci nabádat abyste nejedli ovoce a zeleninu, ale pokud máte před sebou vitamínový průšvih ze stresu, doporučuji jako rychlou záchranu).

A protože nelze nehřešit, koupila jsem si čokoládu se 70% kakaa.


Čokoláda s vysokým obsahem kakaa se řadí mezi superpotraviny a daleko předčí čokoládu bílou nebo mléčnou. A to i přesto že některým nebude moc chutnat.
Rozhodně člověka zbaví psychického přepětí a jako bonus dodá spoustu cenných minerálů. Ale i zde platí že nic se nemá přehánět. Pokud sníte půl kila čokolády (i když té tmavé) za den, jak pak budete asi vypadat :) K navození klidu stačí i půl kostičky, nechat pomalu rozpouštět v ústech. 

Cena cca 32,- v Lídlu.

Pro ty z vás, kteří by si rádi svůj život trochu zpestřili, v nabídce je tato čokoláda i ve variantách s pomerančem nebo malinami.

Co se týče kaší, ty budu muset chvilku testovat abych mohla říci jaký mají účinek, ovšem vitamíny a čokoládu vřele doporučuji :)




Komentáře

Oblíbené příspěvky