Do you want to be a professional?

Krásné středeční odpoledne všem čtenářům a čtenářkám!

I přesto že nejsem zrovna velkou příznivkyní anglických názvů článků, k tomu dnešnímu se mi to tak nějak i hodí.

Přemýšlela jsem nad tím, že jsem už delší dobu nenapsala žádný ''návod'' a proto jsem se rozhodla tento krizový stav napravit :) 

Pozn.: Toto téma se skvěle hodí pro začátek nového roku, kdy si všichni dávají za předsevzetí dokázat něco velkého a mimořádného.


Nejdůležitější je zůstat sám sebou a být s tím v pohodě.

V první řadě si položme otázku: ''Kdo je profesionál?''

Profesionál je, (dle mého názoru), odborník v určitém odvětví. Na tom se asi všichni shodneme. Jako další definici slova ''profesionál'' bych patrně zvolila to, že se jedná o důvěryhodného člověka. Na to co dělá nebo říká se tedy můžeme spolehnout.

Proč jsem se rozhodla o tom vlastně psát?

Spousta lidí se v dnešní době snaží prorazit. A nezáleží vůbec na tom zda chcete získat práci snů nebo mít tisíce fanoušků na sociálních sítích a zajímavé kontakty. Touha o to něco získat by tu byla, je tu ale ta otázka jak svého cíle dosáhnout?

Profesionál by měl být:

1) Člověk se zdravým sebevědomím - Je mu jedno co si o něm myslí druzí. Ví že vlastnosti a kvality kterými oplývá mají takovou hodnotu, že si smí dovolit být sám sebou. Lidé vám lecco odpustí, vědí-li, že jim spolupráce s vámi poskytne kvalitní výsledky.

Pozn.: Tím ovšem nikoho nenabádám k tomu, aby se choval hrubě. Mluvíme zde o takových těch drobných nuancích kdy na setkání přijdete v jeansech, vytahaném svetru a keckách.

2) Mít přehled/dovednosti ve svém oboru - Chcete-li být modelka, váš vzhled by měl být hodně univerzální, mít dobrou schopnost pózovat a umět se prodat. Pokud chcete získat práci, měli by jste člověka na druhé straně stolu přesvědčit o tom že nenajmout VÁS by byla jeho osudová chyba, protože jste byli rok na stáži v zahraničí, aktivně se zajímáte o dané odvětví a víte o nejnovějších trendech/technologiích....whatever.

3) Vyzařovat správnou auru - Kdykoliv jste pro něco zapálení, odvádíte daleko lepší práci a je to na vás vidět. Lidé díky tomu poznají že dané věci opravdu rozumíte a více si vás všímají.

4) Kreativita - Na okolí můžete působit trochu šíleně ale veskrze zde platí to samé co u bodu 1. Navíc - díky nezkostnatělému myšlení přicházíte s velkým množstvím dobrých nápadů.

5) Umět jednat s lidmi - A být trochu psycholog. Snadněji se pak zorientujete v situaci, pochopíte určité věci v pozadí a dokážete lidi lépe nadchnout pro to, aby s vámi chtěli pracovat nebo vás (alespoň) začali sledovat.

6) Buďte důvěryhodní - Neměňte názory každých 5 minut a pokud už tedy musíte, zkuste druhé straně vysvětlit, proč jste svůj názor změnili (například jste vydedukovali že opačná varianta bude mnohem lepším řešením), nerušte schůzky pár minut před jejich plánovanou realizací a HLAVNĚ, nepřestávejte komunikovat. I přesto že musíte někoho odmítnout - nevyhýbejte se tomu. Odmítnout druhého lze i slušně.

Dle mého názoru je těchto 6 bodů naprosto klíčových. 

Je docela možné že i přesto že se těmito body budete řídit, nedosáhnete okamžitého úspěchu. To ale neznamená že nejsou užitečné. 

Občas je lepší jít tou pomalejší cestou. Obecně můžeme říci že člověk nikdy nic nepokazí, má-li pod sebou kvalitní základnu příznivců či soubor kvalitních znalostí.

Proto se tedy na své cestě za úspěchem nenechte odradit a nebuďte zbytečně netrpěliví. 

Protože hvězdy září nejjasněji chvilku před vyhasnutím. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky