Střípky z prosince: Vánoční muffiny, cukroví a dárky

Jak jsem avizovala v jednom z předešlých článků, snažila jsem se přes začátek prosince schraňovat materiály, které by posloužily jako hlavní pilíř pro nový článek, který se bude zaměřovat na to, co se zrovna děje. Původně jsem jich chtěla mít ještě trochu víc (nenafotila jsem všechno, co jsem chtěla, napadl mě navíc ještě jeden druh cukroví, který bych chtěla zkusit na poslední chvíli udělat a zatím jsem ještě neabsolvovala experimentální menu, které na mě chce otestovat můj spolužák ze střední => tomu ale ve finále snad věnuji jiný samostatný článek). 

Dnes jsem si navíc udělala trochu neplánované volno (ještě mi zbývají poslední dva dny práce, ale po těch zhruba 14 bez oddechu to chce menší pauzu a dokončování práce před koncem měsíce bude na programu zítra a v pondělí) a pojedu za ségrou a synovcem, který bude mít za tři dny rok. (Teta tedy musí předat svůj dar, kterým je sada dětského jídelního porcelánu s rytířem a dokumentovat.) I tak se ale podělím o to, co mám. A u toho mi bude působit barva na vlasy. :) Fotky jsou na střídačku focené telefonem (novým) a zrcadlovkou, takže kvalita bude trochu rozdílná. Ale za to mne snad omluvíte.


První, co bych zmínila byla moje procházka se ségrou a synovcem po Brně. Ségra se chtěla podívat na vánoční trhy a ukázat dítěti stromeček. (Nemělo náladu, takže to bylo méně WOW, než bychom si v ideálním případě představovaly.) Ségru navíc poněkud zklamala podoba a velikost trhů, protože kvůli koroně je bylo nutné dosti skrouhnout. Ale jelikož v jiných městech nemají ani to, myslím, že my v Brně můžeme být rádi.

V plánu také bylo, že půjdeme do De Fleurs (protože v ten den postovali na IG naprosto famózní vánoční muffiny) a dáme si kafe. V De Fleurs jsme každopádně zjistily, že místo sezení dole bychom se musely škrábat do patra a neměly bychom kam dát kočárek, takže jsme se rozhodly vzít muffiny s sebou do krabice a šly jsme si sednout ven do Momenty na Zelném trhu. Daly jsme si k tomu sněhovou pusinku s citronem a u toho jsme sledovaly stromeček a světýlka. (O den později vláda zakázala popíjení nápojů venku, takže jsme to stihly tak, tak.)

Doma jsem pak ještě vyfotila opravdu luxusní muffiny s karamelovým krémem a s marcipánovými vločkami. 



Pauza na umytí barvy na vlasy.


Co se týká letošního pečení, mám tři druhy cukroví. Obvykle jich nedělám o moc víc. Maximálně 5. (A to si upřímně asi ani nepamatuji, kdy jsem dělala naposledy.) Jak už jsem ale avizovala, pravděpodobně vyzkouším ještě jeden. Moji pozornost při ranním brouzdání po internetu přitáhla kávová zrna. Ale nikoliv ta klasická, která se prodávají v cukrárně, ale ve formě malých kávových sušenek, která vypadají jako zrnka kávy.

Úplně jsem vypustila linecké cukroví a vanilkové rohlíčky, které dělám normálně. Místo toho jsem udělala perníčky, zázvorky a pracny. Ty měly letos svoji premiéru. Dokonce jsem si na ně koupila úplně nové formičky. (Kdo je bude dělat, upozorňuji, že se musí hodně dobře vymazat a vysypat hladkou moukou. Sypání pak doporučuji mezi vložením dalšího těsta. Mletý hřebíček, po kterém jsem intenzivně pátrala, seženete v každém obchodě, který prodává koření na váhu. V Brně třeba Koření od Sindibáda v Alfa pasáži. 12 g mě vyšlo na 15 korun.) Z nedostatku času přidávám pouze fotku perníčků a zázvorek. Podle degustátorů se oboje povedlo.


To bílé není královská poleva z bílků, ale rozpuštěná bílá čokoláda. (Bez másla.) Na ni jsem dávala klasické barevné zdobení. Přišlo mi to tak zajímavější.


Takto dopadly moje oblíbené zázvorky. Na první pohled vypadají nudně, ale po ochutnání takové rozhodně nejsou. (Je v nich cca 10 cm čerstvého zázvoru. Že to byla poctivá dávka poznáte i podle toho, jak ten zázvor leze ven po stranách každé sušenky.) 


Závěr článku věnuji balení dárků. (Trvalo to 2 hodiny a stihla jsem u toho asi 4 podcasty od TerezaInOslo.) Pro balení jsem použila trio ladících vánočních papírů z IKEA (prodávají se v sadě, tentokrát byl stříbrný a tmavě modrý s vločkami a hvězdami.) Aby to nebyla nuda, na některé balíčky jsem nalepila mašle a jiné jsem převázala triem stužek ze Stoklasy. (Opět sada, krémová, zlatá a krémová s hvězdičkami.) 

Jediné, co mi zbývá udělat je tedy dokončit poslední zbytky práce, položit vánoční ubrus, vytáhnout vánoční svícen, do kterého jsem nakoupila nové červené svíčky, udělat to poslední cukroví, vytáhnout stromek a betlém...a už je v podstatě vše hotovo. Jsem optimista. Nejpozději v úterý mám (konečně) volno.

A co vy? Jak to zvládáte?


Komentáře

  1. Krásné Vánoce, Katko! Nápad s perníčky zdobenými čokoládou se mi moc líbí, musí to být po bílkové polevě příjemná změna. A zázvorky taky miluji. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou nádherně zabalené dárky! Já se nad tím baličským uměním vždycky rozplývám, to já vůbec neumím se s tím takhle "patlat". :)

    Přeji Veselé Vánoce! <3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky