Catherine čte: Malé černé a devět žen a Butik Astor Place

Dnešní článek chci věnovat dvěma knihám, které jsem si koupila předešlou neděli. Jelikož mi už došlo zajímavé čtení, nakoukla jsem na stránky knihkupectví a doufala, že mě v něm něco zaujme. (Trefa.) 

Nejvíc se mi podle popisu zalíbila kniha Malé černé a devět žen od Jane L. Rosenové a Butik Astor Place od Stephanie Lehmannové. V knihkupectví mi chvíli trvalo je najít, ale nakonec se mi poštěstilo obě čapnout do ruky a dopravit je bezpečně až k pokladně. (Možná jsem old school, ale u většiny věcí preferuji osobní nákup. Abych ale nešla úplně naslepo, skoro vždycky se předem podívám, co se kde nabízí.)


Na první pohled je patrné, že obě knihy spojuje móda. V každé z nich je ale zpracované trochu jiným způsobem.

Pro začátek jsem se vrhla na četbu Malých černých a devíti žen. (Kterou mám už za sebou.) Jde v podstatě o takový propletenec lidských osudů, do kterých si pokaždé nějakou záhadou najdou cestu malé černé šaty, které jsou největším hitem módní sezóny. (Ačkoliv to má být kniha ve stylu filmu Láska nebeská, nemohu to potvrdit, protože i přes veškerou snahu jsem nebyla schopná se na něj dokoukat.)



I přesto mě četba téhle knihy bavila. Je rozdělená do poměrně krátkých a svižných kapitol, z nichž každá je věnovaná jedné postavě. Tyto postavy pak prožívají své příběhy, které spolu okrajově souvisí. (Setkáváme se tu s postarší sekretářkou, která tajně miluje svého šéfa, s mladým filmovým hercem, o kterém v bulváru kolují nepravdivé fámy, nebo třeba s mladou studentkou bez práce, která na Instagramu sdílí svůj fejkový život.) 



Až si člověk skoro řekne, zda to v životě funguje podobně. (V nějaké míře nejspíš asi ano.) 

Podle očekávání mě čtení hodně bavilo a vím naprosto určitě, že se k téhle záležitosti ještě několikrát vrátím.



Knihu Butik Astor Place od Stephanie Lehmannové právě čtu, takže ještě nemám úplně kompletní obrázek o tom, kam se po stránce děje vyvine. Aktuálně jsem ale zhruba v 1/3 a vždycky se nemůžu dočkat, až se k ní zase vrátím. (Je to totiž překvapivě dobrodružné a zajímavě zpracované téma.)



Ve zkratce jde o to, že děj je rozdělený na dva příběhy. Jeden v roce 2007 odžívá Amanda, která vede Butik Astor Place s vintage oblečením a doplňky. Jednoho dne se jí při pochůzce dostane do ruky deník Olive, jejíž příběh se v knize odehrává v roce 1907. 

Zatímco Amanda řeší nákup a opravy dobových kousků oblečení a vztah se ženatým přítelem, Olive se nedokáže smířit s tím, že jako žena z vyšší společnosti musí žít jen život (nepracující) manželky. Její část mě zatím baví víc, protože autorka celkem dobře popisuje, jak bylo v dané době pro ženy těžké sehnat práci, nebo jak zaměstnavatelé naschvál odměňovaly ženy za dobrý výkon méně. (Protože práci mají stejně jen do doby, dokud si nenajdou manžela. Což ale není vždycky pravidlem.) 

V knize však nastává zvrat a Olive kvůli tragické nehodě o své postavení přijde, takže se najednou musí postavit na své vlastní nohy. A podle toho, co jsem zatím četla to nebude ani trochu snadné. Příběhy obou hlavních hrdinek by se měly i začít nějak prolínat, takže jsem zvědavá, kam se Amanda, která půjde po stopách života Olive, nakonec dostane. :)

Jaké knihy jste v poslední době četli vy?


Komentáře

Oblíbené příspěvky