Keep it stupid simple

Máme tu začátek května a spolu s ním další měsíc, během kterého nás (svým způsobem) trápí výjimečná situace, která vznikla kvůli epidemii koronaviru. Oproti jiným lidem jsem ale měla štěstí, že se mne zatím (musím zaklepat) osobně nijak výrazněji nedotkla. 

Stále pracuji, stále něco tvořím a co jde, tak řeším online. (Například zítra mne čeká můj úplně první webinář, který pořádá oficiální zastoupení ORIFLAME. Čehož si neskutečně vážím.) 

Na druhou stranu, i přesto, že vše funguje z mého subjektivního pohledu normálně, neznamená, že jsem během posledních několika týdnů o ničem nepřemýšlela a na nic nezměnila názor. Spíš naopak.


V první řadě jsem se naučila rozvrhnout si práci přes den tak, abych měla dost prostoru i na odpočinek a zábavu. (Což byl tak trochu můj kámen úrazu.) I když mám občas stále trochu výčitky, že místo toho, abych se věnovala práci, dělám něco naprosto nedůležitého (jako například teď), tak vím, že to vše zvládnu dohnat v průběhu svého pracovního týdne. (Který má sice už několik let 6 dní, ale to mi až tak nevadí.)


Také jsem dospěla k finálnímu závěru, že nemá cenu poměřovat se s druhými. (Případně se je snažit napodobovat, k čemuž mám dlouhodobě odpor.) Místo toho se pokoušejte být nejlepší verzí sebe sama. U toho je přeci jen trochu větší šance, že se doberete autentického a smysluplného výsledku.

A co to v praxi znamená? Pro mne osobně třeba již zmíněný odpočinek, kdy se nesnažím za každou cenu přepínat. K tomu jsem si přibrala i trochu více pohybu (na domácí cvičení mohu doporučit videa od Pamely Reif, nebo od Holly Dolke) a postupné učení se obličejových masáží. (Kromě nové péče mne pohání tak trochu i zvědavost, jak to bude fungovat.)


A co by to mohlo znamenat pro vás?

Třeba to, že pokud musíte být z nějakého důvodu doma, zkuste se neutápět v depresi a místo toho pro sebe začněte něco trochu dělat. Kromě již zmíněného cvičení se můžete naučit vařit, péct, malovat, zpívat, tancovat (na internetu bude nepochybně spousta videí zdarma), nebo se naučte úplně nový jazyk. (U mých rodičů, kteří byli naprostí začátečníci se osvědčilo Duolingo.)

Tím to ale celé nekončí. Moje sestra si například koupila online kurz plavání miminek a se synovcem pravidelně cvičí ve vaně. Dokonce i některé české platformy nabízejí výuková videa online a zdarma. (Napadá mne třeba Seduo, u kterého sama přemýšlím, že si něco sjedu.) I kdyby vás ale naplňovala jen meditace, rozhodně má smysl se jí pravidelně věnovat.


Jakmile to půjde, udělejte si alespoň malou radost. Pokud milujete nákupy oblečení, ale preferujete slow fashion, nebo máte jen hluboko do kapsy, mrkněte se na e-shop second handu Genesis. Já do něj v Brně pravidelně chodím (stejně, jako třeba do Textil House) a už jsem si z něj odnesla spoustu krásných (a mnohdy značkových) kousků. Můžete ale podpořit i české návrháře (třeba LAHO ateliér, která mi poslala dvě krásné halenky, které mám zrovna na fotkách), kteří teď mohou trpět nouzí.


Při péči o tělo myslete určitě i na to, aby vám nechyběly vitamíny a minerální látky. Já osobně už několik týdnů zobu dvakrát denně kolagen s vitamínem C na klouby, který jsem si vybrala na voucher, který jsem dostala na Vánoce od sestry. Také jsem se už konečně přinutila k tomu, abych si koupila nové (větší) balení Omega 3. 

Co se týče čtení a sledování zpráv, tomu se věnuji ve velké míře stále. Nemůžu ale říct, že bych se kvůli nim cítila nějak ve stresu. Asi je to do velké míry dáno tím, že můj přístup k životu je dost realistický a střízlivý, takže mne nějaké krize nemohou až tak lehko rozhodit. Pokud ale vy osobně cítíte, že to tak nemáte, je lepší, když svůj přísun informací skrouhnete na jedenkrát denně a po zbytek času se budete věnovat něčemu pozitivnějšímu. Jak se totiž říká, tělo následuje mysl. A funguje to i opačně. Ve zdravém těle žije zdravý duch.


Jak vždycky říkám - důležité je se z toho nezbláznit. Když se začnete soustředit na to, co je opravdu důležité (což může být v některé fázi týdne i pročítání časopisů s recepty, kterými vás zásobuje maminka a babička), vše bude najednou veselejší a jasnější. Netřeba v tom hledat žádnou velkou složitost.

Jak tuhle situaci zvládáte vy?

Darované halenky: https://www.laho.cz/

Komentáře

Oblíbené příspěvky