Haute couture, dějiny módy & focení.

Krásný sobotní večer všem!

Dnešní článek bude opět jeden z mých tradičních mišmašů, jelikož se toho děje opravdu mnoho.

Včerejší den se (opět) nesl ve znamení focení. Tentokrát s mojí dobrou kamarádkou z Peťka Skoumalová Photography. I přesto že nebylo zrovna moc teplo, využily jsme slunečného počasí a vyrazily na její malou zahrádku. Její idea byla modelka ve velkém, ideálně pěkně huňatém svetru. Celkový dojem měl být velmi jemný a více-méně romanticky zasněný. 

S Peťou fotím velmi ráda. Moc pěkně se s ní pracuje a fotky vypadají skoro pohádkově :)


Pro zvědavky - svetr je značky Bik Bok a během podzimu jsem ho koupila v jednom second handu v Brně na Masarykově ulici. Stál mne celých 79,- a jeho koupí jsem (podle politiky tohoto obchodu) přispěla dobročinné organizaci, která pomáhá v rozvojových zemích. 
Tímto bych vás ráda inspirovala k tomu, aby jste čas od času místo klasických obchodů s konfekcí zavítali do ''sekáče''. 

Výhody tohoto konání jsou následující:

- Nízká cena (i když to je hodně o pobočce: někde máte kus za pár korun, jinde za pár set)
- Zajímavější výběr a originalita každého kusu
- Lze v nich najít i nové, popř. jen zanedbatelně obnošené šatstvo (vždy si kus pořádně prohlédněte - zda má žmolky, zda není ušpiněný a podobně - slabě přišité knoflíky nebo dírka ve švu se dá doma snadno napravit)
- Můžete podpořit dobrou věc

A jistě bych přišla i na mnoho dalších důvodů. I kdyby to byl snad (jen) ten, že si tolik nezruinujete peněženku ;)

Na rtech mám gelovou rtěnku značky ''Maybelline NY - 030 - Pink Lollipop''. Je to spíš takový tónovací balzámek než vyloženě rtěnka. Ale efekt dělá docela hezký.

Lokace focení byla příjemná, můžete se již brzy těšit na další přírůstky v galerii :)


Na závěr celého focení jsem zvěčnila Petru a její nové tetování. Poté co sundala bundu (na cca 4 minuty) nechápala, jak jsem po zahradě mohla ve svetru běhat skoro 2 hodiny :) A světe div se - i přesto že teploměr ukazoval asi 4°C, na sluníčku bylo příjemně teplo. Oproti nedělnímu focení ve Vida parku bylo počasí naprosto luxusní. 

Jistě jste si určitě všimli, že právě píši svoji bakalářskou práci. Téma módní a editorialové fotografie ve Skandinávii je velmi fajn, jen kdyby o tom bylo více použitelných (a hlavně) odborných materiálů. 

Ale nezoufám.

Kamarádka fotografka mi doporučila zaběhnout do knihovny Moravské galerie.



Neváhala jsem ani minutu. Velmi příjemná paní mi vystavila průkazku, obeznámila mne s řádem knihovny a společně jsme mrkly na mnou požadované tituly. Bohužel jsou všechny schované v depozitáři a budu je mít až v úterý. Nicméně i tak jsem si vypůjčila velmi praktickou knihu s názvem ''Móda 20. století'' od Jany Máchalové.


Celý koncept knihy se mi velmi líbí. Popisuje dějiny módy od počátku 20. století až po (skoro) současnost. Slovo skoro - přeci jen, nyní jsme už ve 21. století ;)

Můžete si tedy počíst o charakteristice dobového oblečení a stylu, který se v dané době upřednostňoval. V každé době naleznete i přehled nejvýznamnějších představitelů dané dekády. U některých jsou popisky kratší, ale například u Alexandera McQueena, Diora, Coco Chanel a dalších si docela hojně počtete. Včetně filozofie jejich tvorby a nových myšlenek, které ve svých modelech realizovali. Celá kniha je také doplněna dobovými fotografiemi, ilustracemi a lookbooky. Dále se zde nachází i poměrně obsáhlý přehled módy ulice, slovník pojmů (v případě, že by vás zajímaly termíny jako žabó nebo bubikopf) a obsáhlý seznam návrhářů s datem a místem narození a (případného) úmrtí.

Tuto knihu jsem si vybrala hlavně proto, že díky ní snad pochopím styl módní fotografie jednotlivých značek skrze jejich historii a filozofii. Což je u mé bakalářské práce velké plus. Dále se mi tato kniha velmi hodí i v mé práci, jelikož se zabývám módou a nyní mohu říci, že do tohoto tématu vidím zase o něco více.


V této knize se hodně rozebírá vliv haute couture na celkovou světovou módu. Takže pro někoho kdo cítí potřebu se v tomto tématu trochu vzdělat, vřele doporučuji.

A na závěr - zvědavě jsem klikla na banner kosmetiky Freedom a našla jsem něco, co je mé (další) pravděpodobné ''Must have''. I přesto že si nejsem jistá, kam přesně bych to unosila:


Černou rtěnku už doma mám a zatím jsem ještě nebyla dostatečně odvážná ji vzít ven. Z této kolekce mne nejvíce zaujala zlatá a ta podivně modro-fialová. Nejsem si tím úplně jistá, ale jsem takový úchylák, že se do té Tety asi přeci jen zajdu podívat :D



Komentáře

Oblíbené příspěvky