Být morální se dnes nenosí.

Krásný páteční den!

K tomuto článku mne vyburcovala naprosto absurdní situace, která se mi právě teď stala. 

Někteří z vás vědí, že minulý rok jsem vyhrála druhé místo v Miss Metalshop. Ano - v té soutěži, která byla tak popotahována za to, že soutěžícím přibývaly nesmyslné hlasy během několika vteřin, všichni se navzájem vinili z podvodů a ještě 14 dní po skončení jsme tedy všichni netrpělivě čekali na přezkoumání a vyhlášení vítězů.

Do soutěže se přihlásilo mnoho dívek s touhou po výhře. Které by se nelíbilo dostat voucher na oblečení a nafotit lookbook?

Minulý ročník vyhrála Adriana Křečková, které jsem to moc přála. Nebudu zde polemizovat o její vizáži nebo o tom, že má příliš velkou základnu fanoušků, protože je to její věc a pokud se ona sama cítí spokojená sama se sebou, nemá váhu se do ní nějak navážet. A přála jsem jí to o to víc, čím více na ni byli ostatní zlí.
Vouchery přišly také v pořádku - ostatně, mnoho věcí po skončení soutěže skutečně využívám a nosím.

V čem je tedy problém?

Inu - pokud někdo proklamuje, že první dvě místa čeká nafocení kolekce s Metalshopem, očekávám, že nafotím kolekci s Metalshopem.

Adrianě se to povedlo. Pravděpodobně by vypadalo divně, aby se plánované focení s vítězkou nekonalo.

Jak to však probíhalo u mě?

O poznání hůře.

O termín focení jsem se začala aktivně zajímat již po skončení soutěže. V prosinci mi bylo řečeno, že je spousta práce s Vánočními nákupy a tak se focení přesunulo na později.
Po asi měsíci se ptám, zda je už prostor pro focení produktů. Je mi řečeno, že nejprve musí proběhnout focení s prvním místem. 

Fajn, to beru. Vítězka je první a tak by měla mít přednost.

Čekám dál.

Po dalších pár týdnech se ptám jak to vypadá? Odpovědí mi je věta, že fotky výherkyně se teprve upravují.
Několik týdnů na to je zveřejněno její album na FB stránce obchodu.

Opět se ptám: Kdy si mám udělat čas na spolupráci s vámi?

Odpovědí mi je informace o tom, že začínají letní festivaly a není čas. Možná až někdy po nich a mám být zatím v klidu. 
I přesto, že je zde jedno potenciální produktové focení, ke kterému se nakonec nedostanu, protože jim jako modelka k této kolekci nevyhovuji.

Po festivalech už začínám být celkem otrávená. Od skončení soutěže je to již celkem dlouhá doba a stále se mi dostává odpovědi, že času máme dost. Přemýšlím, zda mi tato spolupráce skutečně za něco stojí. I přesto se rozhodnu čekat na další vývoj situace.

Na podzim se konečně začínáme bavit o tom, jakou značku oblečení bych si přála nafotit? Hurá! Konečně to vypadá, že se posouváme někam dopředu!
Na mé průběžné dotazy okolo dodávky se mi dostává odpověď: ''Až to bude, tak to bude''. V duchu si jen říkám něco o tom, že s tímto přístupem to nebude nikdy.

Přichází nový nápad - moje fotky by mohly posloužit jako propagace pro druhý ročník soutěže. Jednoho dne koukám že soutěž byla právě zahájena a focení stále neproběhlo.

Odpovědí mi je: ''No...tak to prostě se soutěží nespojíme, no.''

Začínám být otrávená ještě více, když v tom přijde na řadu nový termín. 13. listopadu!

Musím se smát. Je to totiž den, kdy jsem na Dominatrix v Holandsku a vůbec pro mne nepřipadá v úvahu, že bych odtamtud cestovala zpět do ČR jen kvůli jednomu focení.
V plánu byl i nadcházející víkend. Z osobních důvodů pro mne nebylo jisté, zda budu mít čas, ale ještě minulý pátek jsem zjistila, že budu mít nakonec dost času na to focení zrealizovat. Čekám na reakci. 

Dnes je pátek. Ve středu se ptám na nějaké bližší informace ohledně focení o víkendu. Nic. Ticho.

Po několika dnech mi přichází stručná zpráva: ''O víkendu to nevyjde.''

Začínám být rozčílená. Chce mi snad někdo tvrdit, že není schopen za rok uskutečnit jedno focení? To jako vážně?

Svoji nelibost dávám najevo pověřené osobě. Odpovědí mi je něco ve smyslu: ''...není to priorita firmy a podmínky si můžeme měnit bez udání důvodů jak chceme...''

Tak jen pro pořádek - jsem zvědavá, jakým způsobem se tato firma zachová k vítězkám letošního ročníku. Opět naslibuje hory-doly a určité věci nechá vyšumět do ztracena? ...tím se podle pověřené osoby prý já vůbec trápit nemusím....a že by to nějak trápilo je, to už vůbec ne.

O co v celém tomto článku jde?

O to, že bychom se sebou ,(s prominutím), neměli nechat vyjebávat. Toto chování prostě NENÍ v pořádku. Ať už se k vám takto zachová kdokoliv, nenechte si to líbit. Fair play ani plnění vlastních podmínek by se nemělo stát ojedinělým jednáním. Je tu sice ta kouzelná formulka o tom, že firma má právo od něčeho odstoupit ale i druhá strana by měla mít v ruce práva o tom se domoci toho, co jí bylo přislíbeno.
A to platí ve všech případech. Ne jen v jednom hloupém focení, na které mne postupem času naprosto přešla chuť, ale i v mnohem důležitějších věcech, ve kterých už skutečně o něco půjde. 

Mohu být jedině ráda, že má model kariéra je dostatečně dobře našlápnutá na to, aby pro mne jedno focení (a to i pro velký obchod) nepředstavovalo tragédii. Co ale děvčata, která si chtěla vyzkoušet být modelkou a setkají se s tímto hovězím přístupem? 

Celým tímto článkem bojuji za princip. Za ideu toho, že ať už jde o cokoliv, nestyďte se aktivně zajímat o něco co vám bylo přislíbeno nebo na to máte právo. Někteří si sice myslí že když jsou ti větší, nemůže se jim nic stát. Ale jak se hezky česky říká: Boží mlýny melou. Některé pomalu, některé rychle, ale každému se to jeho jednou vrátí. 

Nenechte se zahnat do kouta!

Komentáře

  1. Ahoj,
    komunikovala jsi se zaměstancem, ne s majitelem, prosím oprav. Díky, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahý M, za tuto chybu se omlouvám ;) Jsem svolná k opravě za ''odpovědnou osobu''. Přeji krásný den.

      Vymazat
    2. Děkuji za opravu.

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky