Uloveno na swapech: Věci na doma i na ven

Ano, přiznávám. Co se týče chození na swapy, začínám být docela zkušená matadorka. Hodně tomu napomáhá fakt, že v Brně a okolí se nějaký swap koná každou chvíli. Někdy je jich klidně i pět měsíčně. Věci tedy mohou neustále cirkulovat.

Nedávno se konal velký swap v Kuřimi, na kterém jsem byla v tomto roce už podruhé. A musím vám říct - pokud chcete zažít skutečné inferno, během kterého nezvládnete kvůli množství nanošených věcí vzít každý jeden kus do ruky, pak byste tam rozhodně neměli chybět. Hodně se mi také zalíbil swap v kavárně Kafara a Sousedský swap, který pořádá skupina lidí, kteří bydlí poblíž Kabinetu holičů v Brně, Botanické, Tyršova sadu atp.

Abych řekla pravdu, během posledních výměn jsem měla štěstí spíš na domácí potřeby a doplňky. Spoustu věcí, které ze swapů mám, a které spadají do sekce oblečení, tu ale vůbec nenajdete. Třeba proto, že jsou aktuálně v prádelním koši. (Hovoříme například o delší áčkové sukni z rifloviny, lehkém béžovém svetru se zlatou nitkou nebo o zajímavém topu, který vypadá jako košile a svetřík, ale ve skutečnosti jde o jeden kus oblečení.) A pak jde o spoustu věcí, které jsem vzala pro někoho jiného. Například pro sestru, synovce, švagra a další lidi.

Co jsem tedy ulovila?

Krásná sada Novoborského skla. Již čeká na používání.

Kytek v bytě mám zatím spíš méně, takže jsem si vzala typ tchýnina jazyka. Rovnou i s retro podmiskou ve stylu 60. let.

Do téhle věci (byť v jiném provedení) dávají mé známé natrhané květiny.

Jakmile přijde řeč na něco z broušeného skla, nejlépe na karafu, musí to být moje.

Krásná kameninová forma. Někoho jsem o ní slyšela mluvit v kontextu dekorace. Tak jsem ji zachránila a normálně v ní peču. (Již vyzkoušeno. Když se dobře vymaže a vysype, je to v pohodě.)

Tenhle typ korálů ještě nemám, tak proč ne. Paní, která je pustila do oběhu, mi řekla, že je nosila s láskou.

Krásná sponka, vynošeno už asi dvakrát nebo třikrát.

Jeden z nejlepších úlovků z Kuřimi. Celokožený kabát, který se krásně hodí k mým zimním rukavicím.


Dobrá vyteplená čepice v univerzální barvě je v zimě k nezaplacení.

Super zelený krajkový top. Měla jsem ho na oslavě svých narozenin a budu nosit dál.

Knih není nikdy dost. Příhody rytíře Příhody a Tajný deník už mám přečtené. První kniha je spíš jednoduchá a humoristická, druhá dost naturalistická a nebude sedět každému. Další dvě zatím čekají.

Jak vidíte, chodit swapovat je občas poněkud nebezpečné, protože si přitáhnete domů spoustu různých věcí. Pokud ale pravidelně třídíte to, co už nechcete (což pak na swap odnesete), a pokud berete jen to, o čem víte, že to použijete, je to v pohodě. Taky už se mi párkrát stalo, že jsem na swapu vzala něco, co jsem pak nakonec odnesla na nějakou jinou hromadnou výměnu. Zpravidla, pokud jsem měla velké oči, nebo se na to nějak necítím. Nemusíte se tedy bát, že budete mít z domova skladiště.

Také se u vás začínají pravidelně konat swapy? A už jste na nějaký šli?


Komentáře

Oblíbené příspěvky