Jak jsem začala pracovat pro kosmetickou značku

Dneska mám pro vás něco celkem extra. Jde totiž o něco, co se (alespoň podle mého názoru) nestává moc často. Souhrou mnoha okolností jsem totiž začala pracovat pro českou kosmetickou značku.


Jelikož je mi jasné, že to bude některé z vás zajímat, začneme od úplného začátku. (Co si totiž budeme povídat, hodně lidí se snaží do tohohle odvětví dostat, takže budou rádi za každou informaci, která přispěje k lepší představě o tom, jak k tomu může dojít.)

Pokud si dobře vzpomínáte, tak před několika lety jsem měla na blogu spolupráci s českou kosmetickou značkou Schminka.cz, která mi poslala několik balzámů na rty, několik krásných očních stínů, perličkovou tvářenku, zapečené quattro na obličej, antibakteriální gel na ruce a několik koupelových bomb. Všechno to bylo skvělé a pozitivní ohlasy to dostalo i od lidí, se kterými jsem se o některé výrobky podělila. Po asi dvou balíčcích ale naše spolupráce skončila.




Kdo sleduje můj Instagram, ten si asi všiml, že jsem se nedávno ukázala na prvním brněnském beauty veletrhu. Před akcí jsem se podívala na seznam vystavovatelů a u toho jsem zjistila, že tam bude mít stánek i kosmetika Schminka. Vím, že paní Jana Cibulková, která je majitelkou značky i kosmetické výroby, sleduje můj IG profil, takže jsem ji kontaktovala s otázkou, zda tam bude taky. Říkala jsem si, že když už tam budu, tak bychom se mohly alespoň pozdravit.

No...a pak to přišlo. Paní Cibulková mi ukázala některé novinky (mezi kterými byla i ta krásná krystalová mýdla z úvodní fotky) a projevila zájem o klasickou pracovní spolupráci. Ačkoliv vyrábí kosmetiku pro široké spektrum (hlavně českých) značek (z nichž některé si kupujete i v drogeriích a v drahých parfumeriích), její vlastní značka nemá takovou pozornost, jakou by si přála. (Což je i z mého pohledu škoda, protože se všemi věcmi jsem byla opravdu spokojená.) A tak jsme si plácly. V tuhle chvíli už asi týden pracuju na tom, aby se Schminka dostala na závodní trať.


V tomhle ohledu mám velkou výhodu v tom, že jsem strávila necelý rok jako asistentka marketingu u distributora luxusních hodinek. Mám tedy poměrně dobré povědomí o tom, že marketing se NEROVNÁ jen postování na sociální sítě. (Což si myslí spousta lidí, ale není tomu tak. A tím spíš, pokud se snažíte vybudovat brand.)

Za ten cca týden jsme zjistily, co vše je potřeba doplnit na e-shop a jak se bude upravovat v budoucnu. Nejen kvůli SEO, ale taky kvůli větší atraktivitě pro zákazníky. (V plánu jsou rozšířené popisky, swatche u produktů a pravidelné psaní blogu. + Doplnění produktů, které tam zatím nejsou založené.) Také jsme vyřešily zápis na Heuréku, rozesíláme jednou týdně newsletter, postujeme na sociální sítě a do skupin a v tuhle chvíli mám rozjednané zájemce o odběr výrobků, kteří by chtěli nabízet něco z portfolia na svých e-shopech a v kamenných prodejnách. Postupem času budeme navazovat i nové spolupráce. (V tuto chvíli máme předběžně přislíbenou podporu třeba od výherkyně Make-Up Artist Master Championship.)

Ačkoliv to bude dlouhá cesta, já se na ni těším, protože jsem byla vždycky nadšená z toho, že můžu něco vzít a někam to posunout, nebo to udělat lepší. (V tuhle chvíli už pomalu mluvíme o tom, o jaké věci se bude rozšiřovat výroba, což je super.)

V podstatě se dá říct, že má práce pro Schminku se začala odvíjet od prvního poslaného PR balíku. Co z toho plyne? Že někdy to sice trvá delší dobu, ale vaši životní dráhu může postupně změnit něco, co děláte jenom jako koníček.

Také se vám někdy stalo, že jste na základě svého koníčku získali nějakou větší příležitost?

Komentáře

  1. Tak tuto kosmetickou značku neznám a slyším o ní poprvé :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je super náhoda, jak to vše dopadlo :) Ať je vaše vzájemná spolupráce úspěšná a posuneš značku minimálně o level výš :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Se Schminkou moc držím palce! Musí být radost pro podobnou českou značku pracovat. :)

    Koukala jsem zběžně na nabídku a na e-shopu bych uvítala INCI produktů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) A na tom webu se toho musí udělat víc. Předevčírem jsem zjistila, že tam není ani spousta věcí, co mají v portfoliu, takže se to tam bude muset nasázet. Swatche atd. Je toho docela hodně, tak musíme postupně.

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky