Pečená a luxusně křupavá cizrna

Dlouho tu nebyl žádný recept, tak jsem se rozhodla, že s vámi budu sdílet svůj nedávný objev. Tím je křupavá cizrna z trouby.

Nejprve si ale řekněme něco o tom, co úspěšnému pokusu předcházelo.

O tom, že někteří lidé pečou cizrnu, kterou pak jedí místo chipsů a dalších pochutin, jsem něco věděla. Proto jsem se tenhle recept pokusila několikrát vyzkoušet. A pokaždé to skončilo naprostým fiaskem. Takže jsem se rozhodla, že na to kašlu, protože nevím, jak to ti lidé dělají, aby jim ta cizrna opravdu křupala. Já vždycky skončila s tím, že po doporučovaných dvaceti minutách byl vnitřek cizrny měkký. (A křupavý ani trochu.) 

Nedávno jsem se rozhodla, že takto to přece nejde. Vymýšlela jsem, jak naložit s uvařenou cizrnou, kterou jsem si chtěla přidat do těstovin, ale neměla jsem pořádný nápad, jak ji ochutit, nebo dodatečně upravit, aby to nebyla úplná nuda. A tak jsem se po několika měsících vrátila k myšlence, že tu cizrnu zkusím znovu upéct. Jen jsem si předtím sedla ke Googlu a zkusila jsem zjistit, jak postupovat, pokud cizrna po pečení nekřupe. V návodu stálo prodloužit dobu pečení až na 50 minut. Což se ukázalo jako ta správná cesta. Cizrna je po vytažení tak křehká, že se dá opravdu jíst místo brambůrků a tyčinek.


Můj postup byl následující:
  • Dala jsem sušenou cizrnu na několik hodin do vody
  • Uvařila jsem ji podle návodu
  • Nechala jsem ji uschnout
  • Dala jsem ji na plech vyložený pečicím papírem, zakápla jsem ji trochou olivového oleje (cizrnu jsem pak promíchala lžící tak, aby jím byla pokrytá každá kulička)
  • Z obou stran jsem na cizrnu nasypala drcené a vločkové čili
  • Dala ji péct na 220 °C na 45-50 minut
V průběhu pečení doporučuji průběžně míchat a trochu otáčet. Díky tomu se každá kulička upeče celkem rovnoměrně.


Takto upravená cizrna se hodí i do salátu, nebo do těch těstovin, o kterých už jsem mluvila v úvodu. Navíc, tím, že použijete koření ji není nutné solit. Nejvíc se mi taky osvědčilo sníst ji ve stejný den. Druhý den sice křupe taky, ale už to není úplně ono.

Také se vám podařilo něco vychytat až na několikátý pokus?


Komentáře

Oblíbené příspěvky