Muffiny, které se vždycky povedou

Delší dobu jsem uvažovala nad tím, o čem bude můj další příspěvek. Ne, že by se toho stalo v poslední době málo. Jde ale o věci, o kterých se mi (zatím) ještě nechce příliš mluvit. (Abych byla trochu konkrétní, za poslední dva měsíce jsem byla na návštěvě u několika doktorů. A patrně mě čekají ještě cca 1-2. Takže se zdá, že jdeme do finiše. Ale že by to bylo nějaké příjemné...se zrovna říct nedá.) 



Nakonec jsem se rozhodla zcela spontánně. Včera jsem totiž pekla po dlouhé době muffiny. A protože se vždycky povedou, rozhodla jsem se, že se s vámi podělím o recept. Našla jsem ho kdysi dávno na webu Muffinarium. A zatím nikdy (v různých obměnách) nezklamal. 

Na muffiny budete potřebovat:

- 250 g hladké mouky

- 100 g cukru

- 1 prášek do pečiva (originální recept říká 2 lžičky, ale nejsem troškař)

- špetku soli

- 2 vejce

- 200 ml mléka

- 85 g rozpuštěného másla (já dávala podle oka klasický olej a výsledek je obdobný)

- 1,5 tabulky Margot čokolády (dobrou alternativu prodává i Lidl)

- 1 větší bílou čokoládu


Do tak akorát velké mísy jsem odměřila všechny ingredience a následně jsem do těsta nastrouhala celou jednu tabulku Margot. V průběhu strouhání se drolí na kusy, takže vůbec nevadí, když v těstě budete mít menší i větší kousky. Klidně můžete kus tyčinky jen tak rozbít mezi prsty. Bílou čokoládu zatím používat nebudeme. 

Nachystejte si (ideálně) silikonové formičky na muffiny a rozehřejte troubu na 180° C. Minutku si nastavte na 25 minut. (Já pekla větší muffiny 22,5 minuty, protože po 20 minutách se těsto ještě trochu lepilo na špejli. Ale jen tak decentně.) Těsto rozdělte do košíčků, postavte je na plech a dejte je péct. 

Mezi tím si nastrouhejte/rozdrolte půlku druhé tyčinky a ve vodní lázni roztopte bílou čokoládu. Jakmile muffiny vytáhnete z trouby, vyklopte je z košíčků na tácek a nechte je trochu vychladnout. Polévkovou lžicí je polévejte čokoládou a nahoru vždycky nasypejte trochu nastrouhané margotky. Úspěch zaručen.


Komentáře

  1. Mňam, muffiny jsem už dlouho nedělala, ale úplně mám na to chuť. Většinou si říkám, ž eje udělám, ale pak zapomenu koupit košíčky. :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky