Jak jsem začala vyrábět mýdlo a koupelovou sůl

Nedávno jsem telefonovala se svojí sestrou a ta mi navrhla, abych se začala věnovat nějaké rukodělné činnosti. Třeba vyšívání, pletení nebo háčkování. Chvíli jsem měla pocit, že neví, s kým se dala do řeči, protože - ačkoliv obdivuju všechny, kteří to umí a nějak se tím zabývají, jde o zájmy, které jsou zcela mimo moji pozornost.

Následně jsme se přes malování a pěstování rostlin, (které mi až na světlé případy vždy raději zemřely),  dostaly k nápadu vyrábět mýdlo a jiné věci do koupele. Přiznávám, není to úplně z mé hlavy, protože jsem tenhle nápad viděla u Andrejky BeautyBay, ale rozhodla jsem se, že to přeci jenom zkusím.

A tak jsem si sedla k e-shopu, který prodává potřeby pro výrobu domácí kosmetiky a jakmile objednávka přišla, pustila jsem se do práce.





Začala jsem touhle koupelovou solí, na kterou jsem si objednala i dostatečně velkou nádobu. Jde o čistou mořskou sůl, do které jsem nakapala malé množství zeleného barviva do kosmetiky. A pak o sušenou meduňku a heřmánek.

Celé to trvalo asi čtvrt hodiny, ale s výsledkem jsem velmi spokojená. Stačí otevřít víčko a vyvalí se na vás vůně, kterou bych nazvala silným uklidňujícím čajem. (Doma dokonce chvíli vládly pochybnosti, zda jsem to vyrobila sama.)




Z druhé půlky balíku soli jsem udělala směs pro sebe. Základem je opět mořská sůl, ve které je nakapaná trocha světle růžové barvy do kosmetiky a skořicový olej od Renovality. (Který si dávám do koupele hlavně přes podzim a na zimu. A někdy ho používám i do aroma lampy.) Nakonec jsem přidala ještě nasušený pomeranč.

Už jsem se v téhle směsi koupala. Někomu by asi mohlo vadit, že mu ve vaně plavou kousky, ale to není můj případ. Podle očekávání se jedná o směs, která je vhodnější pro chladnější dny, kterých si teď ještě trochu užijem.




Posledním prototypem z první várky bylo tohle mýdlo. Jeho základem je mýdlová směs s ovesnými vločkami a bambuckým máslem. Dále jsem do něj přidala hnědé kosmetické barvivo, vitamín E (který je něco jako přírodní konzervant), kávový olej (opět od Renovality), nasušené kousky z pomeranče a namleté olivové pecky pro efekt peelingu. Samozřejmostí je i odstraňovač vzduchových bublin v mýdle.

Co mě trochu negativně překvapilo je to, že mýdlo skoro vůbec nevoní. Proto jsem do dalších kousků začala kapat geranium, tea tree a další silice, které běžně používám. Mýdlo každopádně hezky pění a je tak akorát velké, aby se dalo v rozumném čase spotřebovat. 

V současné době mám za sebou: 2 soli do koupele + 2 mýdla

A co dál?

No, vzhledem k tomu, jak komplikovaná je naše a evropská legislativa, to, co vyrobím nebude na prodej, ale pro vlastní potřebu. (Upřímně, vůbec nedovedu odhadnout, po jaké době podobné výrobky ještě zůstávají v použitelném stavu. Proto každému říkám, aby je použil co nejdříve.) Jde ale o zajímavý koníček, kterému se rozhodně hodlám nějakou dobu věnovat. Vzhledem k tomu, že existují sady i na koupelové bomby, na výrobu svíček, balzámů na rty....a na miliardu dalších věcí, není vyloučeno, že jakmile získám trochu větší jistotu, pustím se i do trochu náročnějších projektů. :)

A co vy? Také jste začali s nějakým novým/zajímavým koníčkem?

Komentáře

  1. Vypadá to moc hezky a voňavě. :) Soli i mýdla vydrží dlouho, horší je to s krémy. Shodou okolností jsem před pár dny zveřejňovala "recept" na koupelové bomby a cca měsíc zpátky i na balzámy na rty. Docela mě výroba domácí kosmetiky chytla a v rodině měla úspěch, takže budu určitě v tvorbě pokračovat. Příště bych ráda zkusila domácí mýdla. Suroviny objednáváš na Ekokoze, nebo jinde?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si budu muset přečíst. :) Věčně někde pobíhám a něco řeším, tak dík za tip. :) A ne, nakupovala jsem na Mýdlový svět. Ale na Eko kozu jsem se taky dívala.

      Vymazat
  2. Tyhle příspěvky se mi vždycky hrozně líbí - ráda se koukám, jak jsou ostatní šikovní a ta mýdla vypadají vždycky obzvlášť dobře. Já si ale nějak neumím představit, že bych je pak používala. Byla by to trochu škoda. :-D Jako spálit hezkou svíčku. :-D

    Moin Mondro

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky