Plýtvám kosmetikou. Ale léčím se.

Název článku jsem schválně zvolila trochu kontroverznější. Protože bych byla ráda, kdyby si ho přečetlo co nejvíce lidí. A ideálně žen. Protože u nich to v poslední době vnímám jako obrovský problém, na který mě úplně bolí se dívat. (Čímž ale nechci tvrdit, že já v tom nejsem částečně taky.) O co teda jde?

Jde o to, že nějakou dobu sleduju dění (nejen na českém) YouTube a Instagramu. Což není úplným odrazem reality, ale taky vím, že to dost ovlivňuje chování ostatních žen. Jde o to, že obyčejné ženy (kterým nechodí kosmetika k testování, nebo k propagaci a ani nejsou vizážistky) mají naprosto nesmyslná kvanta kosmetických přípravků. Často je jich tolik, že ani nevědí, jaké vlastně mají. Některé z nich dokonce použijí jen jednou za život, nebo nikdy.


Tenhle rozjasňovač používám nejčastěji a i tak jsem se ani zdaleka nedostala na dno.

Nezřídka se taky stává, že na kameru, nebo na fotkách ukazují kousky, které vypadají prakticky úplně totožně. Rozdíl je třeba jen v jedné, nebo ve dvou barvách. (Ano, dovedu chápat jemné nuance mezi odstíny, ale tohle je doopravdy úplně to samé na tisíc způsobů.) Pak se ty věci vyhazují, protože už jsou prošlé, nebo dál leží na dně šuplíku a čekají na svou velkou šanci, která ale pravděpodobně nikdy nepřijde. Protože tady zase vždycky bude něco nového, co je potřeba vyzkoušet. Důležité je totiž držet krok.





Schválně jsem minulý víkend dělala menší inventuru svého kosmetického kufru a jak vidíte, zjistila jsem, že trpím úplně tím stejným, na co tady nadávám. :) Většina palet je laděná do jednoho stylu. (Zlatá, nude, béžová, hnědá...) Zároveň se je ale snažím všechny poctivě používat. I když i já mám své oblíbence, po kterých většinou sáhnu, protože mi sedí tak nějak nejvíce. Podle fotek jasně vede NYX, Revolution Fortune Favours the Brave a Most Wanted Nudes od Artdeco. Alternative Rock od The Balm mám vyloženě spíš jako cestovní paletu, protože kromě tvářenky obsahuje ještě rozjasňovač a pudr na kontury. Takže mi to dost šetří místo v tašce. 


Neznamená to, že tyhle věci vyhodím a budu žít jen s půlkou. Z mého pohledu jsem na tom ještě dobře. I když cítím, že už začínám jet trochu po hraně. Proto jsem si řekla, že až na opravdu velké výjimky, z nichž jednu vám hodlám brzy představit, si nehodlám kupovat žádné nadbytečné kusy kosmetiky. Jenom proto, že jsou nové. A pokusím se poctivě spotřebovat ty, které už doma mám. Protože, od toho tady ta kosmetika je. Aby nám dělala radost, když už si ji jednoho dne koupíme. Ne, že HUDA, UD, Revolution nebo Too Faced vydá každé dva týdny novou paletu a já si ji hned poběžím koupit. Protože je neokoukaná a má nový obal, který vypadá jinak než ty ostatní. 

Na výrobu kosmetiky padly nějaké zdroje. Někdo ji musel z něčeho vyrobit, někdo jí věnoval čas při kompletaci, někdo ji někam odvezl a prodával a já si ji pak za svoje vydělané peníze koupila, abych ji mohla používat a nosit. Ne bez využití skladovat, nechat ji se kazit a pak vyhodit. 

Proto bych tímto chtěla apelovat trochu i na vás. Ač rozhodně nejsem nějaká eko-bio-ezo, tak mi není úplně lhostejné, co se děje s naší planetou. Když si něco koupíte, opravdu to spotřebujte. Co nejvíc. Pokud už to nechcete, rozdejte to někomu, kdo třeba nemá tolik peněz, aby si to mohl koupit, nebo kdo tomu dá náležité využití. Není nutné si všechno syslit jen proto, abyste pak měly co největší make-up corner na sociálních sítích. 


Jak říkám. Ani já nejsem úplně bez viny. Ale věřím, že to zvládnu. Že prostě dostanu z toho co mám doma maximum. A až přijde čas, pořídím si něco nového. S vědomím, že je to buď něčím opravdu hodně unikátní, nebo proto, že to nahradí to, co už nebylo možné nosit. Vzhledem k tomu, že pravidelně třídím kabelky, pečující kosmetiku a šatní skříň (ale v poslední době třeba i knihy), tak to beru jako jednu z dalších výzev.

Aby tenhle článek nevyšel úplně naprázdno - budu ráda, když do toho půjdete se mnou a opravdu využijete to, co máte. Nikdo totiž nepotřebuje mít osm vyschlých řasenek, ze kterých se vám udělá maximálně ječné zrno, nebo třicet rozjasňovačů. (Leda jen ti vizážisti, o kterých jsem mluvila na začátku článku.) 

Co si myslíte o plýtvání kosmetikou vy? Taky to vnímáte jako problém?

*Některé produkty z fotek jsem v historii dostala v rámci testování, nebo spolupráce, některé jsem si vyměnila s kamarádkami a většinu jsem si koupila.


Komentáře

  1. Je to problém stejný jako přehnané nakupování oblečení, bot a bytových doplňků, jen o něco méně viditelný, protože šminky se přecijen skladují snáze... U většiny produktů se držím zkrátka, třeba řasenku mám jen jednu a tvářenky dvě, pár laků na nehty a dvě paletky stínů, ale zato rtěnek a parfémů mám o dost více, než bych potřebovala. Uvědomila jsem si to tak rok dva zpátky a od té doby se snažím cíleně dopotřebovat to, co je delší dobu rozdělané, a nekupovat nové. Už jen z toho důvodu, že kosmetika opravdu nemá neomezenou trvanlivost a je škoda ji vyhazovat.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky