Jak přežít pandemii: Online přednášky, online divadlo a kino a online cvičení

Tak vás zase po týdnu zdravím. Tentokrát jsem přemýšlela o tom, že bych se mohla trochu rozepsat o věcech, které jsem se rozhodla tento měsíc vyzkoušet. Protože - co si budeme povídat. Současná situace trvá už dlouho a spíš než aby se lepšila se ještě zhoršuje. Takže špatné náladě a nervům začínám propadat i já. I přesto, že se mi dařilo po celý rok vnímat celou věc s nadhledem. Jelikož se mi podařilo najít pár cest (z nichž ne všechny jsem zatím vyzkoušela), jak se trochu zabavit, rozhodla jsem se, že se s vámi podělím. A kdo ví? Třeba to někomu pomůže tuto situaci trochu lépe zvládat.


První věc, která mě celkem nadchla, byla účast na několika online přednáškách, které byly zdarma. První byla o cestování a o životě ve Finsku. Stačilo se přihlásit po e-mailu a zájemci dostali obratem odkaz, díky kterému se mohli připojit v určitý čas do konferenční místnosti. (Akci propagoval Skandinávský dům.)

Přednáška trvala asi hodinu a čtvrt, nebo hodinu a půl. Spoustu věcí o Finsku jsem věděla, ale jelikož jsem tam nikdy nebyla, bylo pro mě zajímavé poznat památky mimo Helsinky. Také mě zaujala informace o některých aktivitách a soutěžích, které se v téhle zemi obvykle pořádají v rámci větších akcí. (Namátkou jde třeba o běh manžela přes překážkovou dráhu s manželkou v náručí, kdy vítěz získá pivo o váze manželky. Pokud má ale pod 49 kilo, zvýhodnění se řeší přes instalaci batohu s dalším závažím. To by se asi uchytilo i u nás.)

Druhou přednášku, kterou jsem absolvovala podobným způsobem (tentokrát jsme dostali link na živé vysílání na YouTube), byla pořádána Ženským byznysem. Jde o nějaký program, který má zlepšovat zastoupení žen na řídících pozicích. Tuto přednášku vedla profesionální mediátorka, která nám zhruba za hodinu řekla něco o asertivitě a o dělání správných rozhodnutí.


Díky online přednáškám jsem měla šanci někoho nového vidět a poznat a zároveň jsem se něco naučila. Obě instituce (jak Ženský byznys, tak Skandinávský dům) dělají podobná sezení pravidelně, takže můžete taktéž nějaké z nich vyzkoušet. Není ale vyloučeno, že někde narazíte i na něco dalšího.

Pokud někomu chybí sledování filmů v kině, může se podívat do online kina. Jedno z těch, které jsem viděla, mělo vstupné 100,-/osoba. Funguje to úplně stejně, jako ve standardním kinosále. Připojíte se v konkrétní čas k veřejnému promítání. Pokud toho nevyužijete, váš lístek propadne.

Samozřejmě, sedět doma před obrazovkou není to samé, jako jít do kinosálu s jinými lidmi, dát si popcorn a užívat si prostorový zvuk. Jak jsme ale říkali na vysoké škole, je to lepší než dostat drátem do oka. 


Stejně lze postupovat i v případě, že vás baví divadelní představení. Já se pár dní před Štědrým dnem dívala na živé vysílání Louskáčku. (Protože jsem ho nikdy neviděla a chtěla jsem to napravit.) Také vím, že byla nedávno upoutávka na divadelní inscenaci Skleněný pokoj. (O něm jsem nedávno psala. A už jsem dokonce viděla i film. Který mi přišel hodně artový, ale dost tam toho chybělo a ne všechno bylo úplně stejně jako v originálním knižním příběhu.) Na internetu jde ale najít i spoustu starších natočených divadelních her. (Dobrá je třeba Večeře pro jednoho, kterou jsem sledovala na Silvestra před dvěma lety. Má do půl hodiny, takže vám její sledování nevezme moc času.) 



A co dál? Minulý víkend jsem se rozhodla, že vyzkouším některý z fitness programů od Pamely Reif, která vždy zveřejňuje cvičení na každý den v týdnu. (Pro začátečníky, pokročilé atd.) Přiznávám, kvůli špatné náladě a ozývajícímu se zranění z posilovny (které se bude ještě nějakou dobu hojit) jsem sjela jen tři dny, ale jakmile mě přejde aktuální stav, během kterého nemám vůli cokoliv podnikat, chci z toho udělat běžnou součást svého denního programu. (Opět je to zadarmo, takže se do toho můžete pustit i vy.) 

Stejně jako vy doufám, že tahle situace brzy skončí. Nebo se alespoň trochu zlepší. (Hrozně mi chybí jít do obchodu s knihami. Ale i spousta jiných věcí, které patří k životu a na které jsme byli všichni zvyklí.) Takto se nám to snad podaří alespoň trochu zpříjemnit.

Jak zvládáte tuhle nekonečnou situaci vy?


Komentáře

Oblíbené příspěvky