Zaostřeno na vlasy: Jak to udělat, aby vypadaly líp?

K dnešnímu článku mne inspirovala jedna z mých mnoha úvah, které mi prošly hlavou během nedávné domácí úpravy vlasů. Týkala se především toho, že vlasy a jejich vzhled řeší prakticky každá z nás. A že zároveň málokterá žena je ochotná udělat pro ně to, co je pro jejich zdraví nezbytné.


Než se dostaneme k pointě článku, povím vám něco o tom, jaký řetězec okolností předcházel tomu, že jsem se k tomuto tématu vůbec dostala.

Na Facebooku jsem členkou několika skupin, z nichž pár se jich zaměřuje na oblast zdraví a krásy. Dost často se v nich členky svěřují se svými problémy a příběhy a někdy připojí i několik svých fotek. V jednom takovém případě slečna vyvěsila na zeď fotku svých dlouhých vlasů s naprosto tragicky zničenými konečky. Samozřejmě s otázkou, jak to udělat, aby konečky nemusela ustřihnout a vlasy byly opět zdravé a krásné.

Docela mne překvapilo, že nejčastější radou byla koupě vlasových zábalů, masek a bůh ví, čeho ještě. Ty osvícenější rovnou řekly, že než vyhazovat peníze, bude lepší se té hrůzy zbavit za pomoci nůžek. Jak to dotyčná vyřešila, to vám nejspíš neřeknu. (Možná to zkouší přes zázračné šampóny a masky, které slibují okamžité zacelení roztřepených konečků.)


Celou věc jsem nechala plavat. Dokud jsem na Instagram nepřidala fotku z roku 2014. Měla jsem na ní úžasně dlouhou černou hřívu, která pro mne byla v tomto období tak nějak typická. Na fotce to vypadalo super. Jenže jsem si pamatovala, že jsem měla opravdu hnusné, slabé a "orvané" délky. O čemž jsem se přesvědčila při pohledu na jiné fotky ze stejného roku.

Dnes jsem ve fázi, kdy nechávám vlasy opět růst. Jenže, docela mě děsí představa, že by vypadaly stejně příšerně. Proto jsem se rozhodla s tím něco dělat a vzala jsem do ruky nůžky. (Které od té doby nemůžu dát z ruky.) Stačilo, abych se podívala na několik tutoriálů, které se zaměřují na stříhání roztřepených a jinak poničených konečků. (Délka vlasů se nezkracuje vůbec, nebo jen velmi mírně.)


A nyní se dostáváme k celé pointě tohoto článku, která je pro většinu žen společná. (Což mi potvrdila i řada mých kamarádek a známých.)

Ta pravda spočívá v tom, že ženy přisuzují svým vlasům mnohem lepší kondici, než v jaké ve skutečnosti jsou. Dokud na vlasy používáme šampóny a přípravky se silikony (které vlasy dokonale slepí, takže vypadají lesklé a ve formě) a pomocí tužidla je foukáme do požadovaného tvaru, tak si myslíme, jak jsou krásné a neskutečně úžasné.

Věřte ale tomu, že když do ruky vezmete nůžky a začnete se pořádně pídit po tom, kde máte jaký ulámaný či roztřepený koneček, hodně rychle vás to vyvede z vašeho omylu. (Budete mít pocit, že jejich stříhání nebere konce.)

Já osobně jsem byla démon s nůžkami hned několikrát. (Až mi to připomnělo princeznu z pohádky Honza málem králem.) A jsem odhodlaná údržbu zničených konců dělat pravidelně. (Sama.) Nechtěla bych se totiž jednoho krásného dne probudit a zjistit, že mám zase vlasy hezky dlouhé, ale perfektně "orvané". Jen v důsledku toho, že se zničené konce rozhodly mne opustit samy a proto jsou vlasy od určité délky o dost řidší. 

Zároveň mohu říct, že ta mravenčí práce se vám vyplatí. Vlasy budou najednou méně "trčavé". Je jednodušší je upravit, po umytí rychleji schnou a celkově vypadají zdravěji. V neposlední řadě se také méně cuchají a jde je i lépe rozčesat. (Aby ne, když se do sebe nezaplétají rozdvojené konečky.)


Tímto bych chtěla apelovat na ty z vás, které nechcete o nůžkách ani slyšet. Já vás chápu. Jedna z kamarádek mi řekla, že vlasy jsou mrtvá tkáň a raději je bude mít dlouhé a hnusné, než kratší a hezké. Ale upřímně. Měly byste radost z toho, že délka vašich vlasů je sice úžasná, ale vypadají naprosto otřesně?

Proto se vykašlete na zázračné kosmetické přípravky a nesnažte se zachránit něco, co už zachránit nejde. Jen to je totiž cesta k tomu, aby byly vaše vlasy takové, jaké je chcete mít.

Jak to máte se zastřihováním vlasů vy?

Komentáře

  1. Je to zajímavé, ale ženy, které si zakládají na délce vlasů, vlastně ani neznám (nebo jsme možná jen toto téma ještě neotevřely?). Já si raději 3x do roka zajdu ke kadeřnici, která pořeší nejen konečky, ale i celkový střih a stav vlasů. Doma jsem taky dříve stříhala, ale už jsem od toho naštěstí upustila. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky