TOP úlovky ze swapu: Pro jednoho odpad, pro druhého poklad

Fráze z úvodu je vypůjčená, jen teď přesně nevím, jestli jsem ji zaregistrovala v popisku nějakého swapu, nebo second handu. (Už v tom poněkud ztrácím přehled.) Každopádně, věřím tomu, že jakmile vás seznámím s částí toho, co jsem za poslední tři měsíce ukořistila na swapech všeho druhu, mnohé to přesvědčí, že jejich obrážení má FAKT smysl. (Část je to jen proto, že pokud bych měla fotit i různé oblečení, včetně kabátů, halenek atd., tak jsme tu nejspíš ještě za týden.)

Úlovky mám z různých swapů. Například v lednu byl jeden v brněnském NEBYTU, do kterého jsem šla úplně poprvé. Další úlovky pochází ze ŠPICA swapu, který se jednou za čas koná v Pirátském centru na Lidické. (Spíš menší swap, ale 1-2 věci si člověk obvykle odnese. Jeho výhodou je navíc to, že se koná dva dny.) Po dlouhé době se mi taky podařilo nepropásnout termín swapu ve Skleněné louce, na který všem doporučuju přijít už hned na začátku. Ke konci už je vše vybrané, a to i když se nosí nové věci průběžně. Na Skleněnce se swap koná 1-3x ročně, ale je fakt dobrej.

Po delší pauze se bude pravidelněji konat i swap, který se tradičně konal v obřanské Kafaře, tentokrát je ale jeho novým dějištěm divadlo na Jánské (takže v centru). Swap by tu měl probíhat vždy jednou za měsíc. Poprvé jsem taky zašla do Masarykovy čtvrti na swap v centru Lipka (od tam mám dvě věci, svetr a sáčko), a pak jsem se klasicky ukázala i na swapu v RC MaTáTa v Husovicích, který se taky koná celkem pravidelně. (Taky se tam dá najít, ale spíš bych ho doporučila někomu, kdo má děti, protože dětských věcí tam bývá skoro vždycky nejvíc. Děti je možné vzít s sebou, protože je tam i herna.) Dobrou budoucnost má i swap od Měnění, které většinou pořádá akce v centru. (Naposledy v kavárně Moravské galerie.) 

Ze swapu knih v Moravské zemské knihovně mám spíš smíšené pocity, ale rozhodně ho vnímám jako dobrý počin. (Někdy se musí lidé naučit na nové swapy teprve chodit. Poté se kvalita a množství úlovků výrazně zlepšuje.)

Jak tedy vidíte, za posledních několik týdnů jsem toho prošla vážně hodně. A to vůbec nemluvím o tom, že mi spoustu věcí ještě přinesla kamarádka Radka, která vždycky říká, že měnění oblečení je jako droga. Jen s tím rozdílem, že je, ve srovnání s jinými věcmi, společensky zcela neškodná.

Už to ale nebudu dál protahovat a půjdu vám ukázat výběr toho nejzajímavějšího, co jsem si v nedávné době přinesla z akcí domů.


Tady bych chtěla udělat krátkou promluvu o té černé kabelce po levé straně, která je zcela jistě vintage. V některých případech míváme tyto kabelky i na přehlídkách dobové módy, díky kterým jsem zjistila, že něco takového vůbec existuje.

Tyto kabelky se dají občas sehnat na různých internetových bazarech. Pokud se nepletu, pochází z období kolem 60. let a produkovala je Indie. Je pro ně typické, že jsou z černého sametu a (minimálně) přední strana bývá vyšívaná kovovou zlatou nití. Jednu podobnou kabelku už mám, jen jsou do ní vsazeny polodrahokamy. Tahle tedy skvěle doplňuje to, co už doma mám. A upřímně, nedoufala jsem, že něco takového na nějakém swapu někdy najdu.


O tomhle mi Google taky řekl, že by mělo jít o vintage, tentokrát ale (nejspíš) z 50. let. Je to velmi malá perličková kabelka s vintage zapínáním (pokud něco takového budete někdy držet v ruce, tak máte skoro jistotu, že to bude staré, dnes už se nic takového snad pořádně ani nedělá). Musela jsem ale opravit řetízek, protože na ten (krátký) původní chtěl někdo navázat jiným typem řetízku pro prodloužení, které ale velikostí nepasovalo do očka. To ale nevadí, protože jsem to doma dokázala během chvíle opravit pinzetou a kleštěmi. Nyní tedy kabelka vypadá tak, jak původně měla.


K hrníčkům jsem většinou spíš zdrženlivá, ale tenhle se mi líbil. Tak jsem si ho vzala a budu ho velmi ráda používat.


Náušnic jsem na swapu ve Skleněné louce objevila víc, tyhle dvoje jsou ale jednoznačně nejzajímavější na pohled. (Zbytek jsou obyčejné pecky.) Ty po levé straně jsou nejspíš ručně dělané, vím, že šperkařky takto korálky objíždějí různě velké a barevné krystalky. A ty s kytičkou jsou přesně můj styl. Vím, že to byl velký trend před několika lety, ale já u něj už asi prostě zůstanu. 


Tady máme různou směsku řetízků a náhrdelníků. V tom štrasovém chybí asi 1-2 kamínky, ale líbil se mi tak moc, že jsem se rozhodla nad tím mávnout rukou. Dvouřadé perly jsem pak už vynesla s černými šaty na akci MDŽ.


Mám docela specifický vztah ke slunečním brýlím. Ideálně chci kočičí, nebo fakt hodně velké brýle, které mají zajímavý tvar. A na jednom swapu se mi podařilo najít obojí. Třetí jsem tam nechala, protože oči mám jen jedny. Ty další si tedy mohl odnést i někdo jiný.

*Hodně zajímavým úlovkem byl i fascinátor se závojíčkem, ale na fotce nevypadal moc dobře, proto si ho můžete alespoň představovat. Paradoxně, na začátku roku jsem si pohrávala s myšlenkou, že bych si chtěla jeden koupit. A protože jsem se k tomu nedostala, našel si cestu do mé zásuvky s doplňky nějak jinak.

Taky chodíte swapovat?





Komentáře

Oblíbené příspěvky