Úlovky: Nákupy v dobročinném sekáči a úlovky ze swapu

Kdo mě zná, ten ví, že si málokdy nechám ujít dobrou příležitost pro lov zajímavého oblečení. Naprosto miluju nákupy v sekáčích, protože v nich téměř vždycky najdu něco, co stojí mimo aktuální módní trendy. Také jsem si z nich už odnesla spoustu kilo hodně extravagantního oblečení. Posledním důvodem je i to, že některé sekáče se specializují i na pomoc přírodě/potřebným. V nedávné době jsem například přinesla oblečení do second handu Šuplig, což je prodejna Ligy lidských práv (v Brně na Cihlářské). Hned jsem se mrkla, co mají k mání a za krásných 160,- jsem si odnesla dva moc pěkné kousky. Výtěžek z prodeje věcí jde pak na právní pomoc potřebným a na sociální služby.

*Kdybyste tam někdo šel, ve stejné ulici je ještě dobročinný bazar BALTAZAR (který provozuje Diecézní charita Brno). O kousek dál na Lidické je taky nově otevřený Elegant Second Hand, ale tam jsem zatím pro sebe nic neobjevila. (Asi to bude i tím, že část oblečení je společně v koších, ve kterých se musíte trochu pohrabat. A na tohle já asi nemám úplně buňky.)




Halenka byla (tuším) původně z H&M a je to přesně ten styl, po kterém v poslední době jdu. Už mám něco podobného v tmavě modré, hlavní rozdíl je v tom, že rukávy a límeček dělá krajka madeira ve stejném odstínu. (A tu věc neustále někam tahám. I na pracovní schůzky.) Mít tedy něco světlejšího s krajkou se bude perfektně hodit ke světlým kalhotám a sukním. (V tomto ohledu jsem fanoušek monochromatického looku či outfitu, který je tón v tónu.)

Druhým úlovkem byly červené šaty s krajkou. Značku neznám, ale upoutaly mou pozornost svým neobvyklým zpracováním. Na letní nošení do města to bude fajn.

Jako obvykle jsem se účastnila i jednoho z brněnských swapů, tentokrát ho pořádalo měnění, které jsem do té doby neznala. Podmínkou akce bylo to, aby lidé přinesli 5 kusů oblečení, které už nechtěli, ale stále byly v dobrém stavu. Na základě toho pak bylo možné odnést si jakékoliv množství oblečení, které přinesl zase někdo jiný. Jelikož se na tento swap nosily věci v průběhu akce, v tomto případě volím vyčkávací taktiku, protože hned po zahájení akce často nebývá moc z čeho vybírat. Chodím tedy o pár hodin později. Ze zkušenosti také vím, že se vyplatí na takovém swapu chvíli korzovat, protože lidé průběžně přinášejí další oblečení a něco zajímavého se může objevit klidně až za další čtvrt hodinu. (Zaznamenala jsem, že 2 mnou přinesené kusy z 5 byly pryč prakticky ihned, protože jsem je neviděla odložené na hromadě nebo na věšáku. Funguje to tak, že když něco vidíte a je to vaše velikost, většinou to hned nacpete do nachystané a dostatečně velké tašky.)

Na swapu se mi pak podařilo ulovit tohle



Dostala jsem se do fáze, kdy mám ve skříni spoustu vzorovaných triček, ale minimum jednobarevných, která se dají nosit ke vzorovaným sukním. (Například.) Takže mám radost, že se mi podařilo ulovit tyhle dva "basic" kousky, u kterých mi třeba nebude ani tak líto, když se trochu ušpiní při cestování.


Perfektní kalhoty na domácí nošení. Nic takového ve skříni navíc ještě nemám. V hromadě jiných věcí jsem si všimla vzoru, který mi připomíná japonské tradiční ilustrace. (Konkrétně jde o ty vzory v pozadí mandal.)



Kolem tohohle jsem nemohla jen tak projít a nechat to tam. První halenka se nese přesně v tom duchu, jako můj nákup v Šupligu. A černé tričko (původně ORSAY) bude ideální pro dny, kdy se budu chtít vrátit do svého alternativně temného období. (Čas od času se stává, že by se mi hodilo něco z toho, čeho jsem se v minulosti zbavila. Znáte to.)


Asi úplně největším úspěchem je ale tenhle přechodový kabát v pudrově růžové barvě, který je od značky Anna Field. "Servala" jsem ho ze stojanu přesně ve chvíli, kdy ho tam někdo pověsil. Ano, všimla jsem si, že na jednom rukávu jsou drobné nečistoty, u kterých budu muset zjistit, jak moc dobře půjdou vyprat. (Jsou sice na hranici viditelnosti, ale v tomhle ohledu jsem trochu perfekcionista.) Jde ale o dobře padnoucí kabát s kapucí a s páskem, který stoprocentně vynosím.

*Teď jdu probrat skříň, protože vím minimálně o jedné bundě, kterou ta růžová nahradí. U toho se navíc podívám, co mohu přinést na nějaký další swap. Vždycky se totiž najdou alespoň dvě nebo tři věci, po kterých člověk nesahá a někomu jinému třeba udělají radost.

**Taky jdu vyndat věci z pračky, protože i když by vyměněné oblečení mělo být čisté, rozhodně není ke škodě ho pro jistotu po přinesení vyprat.

Chodíte do sekáčů a na swapy? Pokud jo, jaký byl váš nejlepší úlovek?



Komentáře

  1. Moc pěkný úlovky! Mám radost, že je tady v naší komunitě blogerek další swaperka :-) Já teda poslední dobou neobrážím nic jinýho než swapy :-) Příští týden se zrovna chystám na takový předškolní, tak jsem zvědavá

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky miluju sekáče! :) Moc hezké kousky jsi sehnala a nejvíc se mi líbí ta bílá halenka <3

    OdpovědětVymazat
  3. Swap jsem ještě nikdy nezkoušela. Teprve nedávno jsem objevila Vinted. Každopádně ta první halenka je moc pěkná. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky