Chuť Asie: Mini jídelní haul

Začalo to vlastně celkem nevinně. Snažila jsem se najít někde online mochi a v některých e-shopech, které už nějakou dobu znám, je neměli skladem. Kromě toho, že jsem je už delší dobu nejedla, dospěla jsem k závěru, že je dám ochutnat známé, která s nimi zatím nemá žádnou zkušenost. Chvíli jsem hledala, až jsem nakonec doputovala na e-shop Crispy Asia, o kterém jsem sice nikdy neslyšela, ale zaujal nabídkou mochi od značek, které jsem jinde neviděla. A už to bylo.




Abych vystoupila ze své komfortní zóny, nesáhla jsem tradičně po příchuti mochi se zeleným čajem (na druhou stranu, na náplň z černých fazolí si zatím ještě netroufám), takže jsem si vybrala mochi s příchutí taro (což má být jedna z nejstarších kulturních plodin) a mochi s příchutí arašídového másla. (Na které jsem vážně hodně zvědavá.) Také jsem si vzala nějaké speciální trubičky s krémem, o kterých jsem do této chvíle taky zatím nikdy neslyšela. (Člověk by si měl trochu rozšiřovat obzory, nemyslíte?)

Pokud nejste v oblasti asijské foodie scény úplní nováčci, nejspíš vás hned přitáhne instantní polévka Shin Ramyun, o které v zahraničí mluví snad úplně všichni. Byla jsem zvědavá a chtěla jsem zjistit, co na tom všichni mají, takže jsem se rozhodla to osobně otestovat.*

*Polévku jsem vyzkoušela včera a musím říct, že je POŘÁDNĚ ostrá. A to říkám jako někdo, kdo má ostré jídlo normálně rád. Pokud jste tedy slabší povahy, spíše nedoporučuji. + Ve směsi se nachází houby shiitake, tak by se téhle polévce měli vyhýbat i lidé, kteří nemusí moc houby. (Naštěstí se dají poměrně dobře oddělit ze směsi dehydrovaných bylinek a zeleniny.)

Na fotkách chybí ještě několik věcí. Například menší balení pálivé omáčky sriracha, ssam-jang kořeněná sojová pasta (zelená), která se dá jíst jen tak, v pomazánkách a tak, či řasa nori s příchutí, kterou jsem snědla ještě v den nákupu. (Jo, mám divné chutě. Poprvé jsem jedla snack s řasou nori ze Singapuru asi ve 13 letech a od té doby to můžu.)

Co se týče té zvláštní želé trubičky s příchutí ananasu, jde o dárek, který jsem dostala v Crispy Asia k nákupu. I když to byla moje první zkušenost s tímto e-shopem, osobně jsem se potkala s majiteli/provozovateli a musím konstatovat, že jde o velmi příjemné a milé lidi, kteří se snaží postupně rozjet nový projekt. Moc se mi líbí i jejich přístup a to, že budou rozšiřovat nabídku i o věci, které u nás nejsou běžně k sehnání (pochopila jsem to tak, že budou mít především nabídku korejských nápojů a potravin, ale nechme se překvapit), takže můj první nákup rozhodně nebyl poslední.

Také máte rádi netradiční chutě, nebo se raději držíte osvědčené a známé klasiky?


Komentáře

Oblíbené příspěvky