Nadace Veronica: Focení pro charitativní obchod

Pokud se trochu zajímáte o ekologii a nežijete pod kamenem, určitě jste už někdy slyšeli o Nadaci Veronica, která vykonává aktivity, které vedou k ochraně přírody. Kromě akcí v terénu chodí její představitelky do nejrůznějších médií, spolupracují s lokálními módními návrháři (což mi připomíná, že bych měla zmínit, že dnes večer v Brně pořádá upcyklační módní přehlídku Ekotextil design & Alešbáry) a podobně.

Jednou z hlavních aktivit, díky kterým se mohou tyto činnosti financovat, je prodej použitého oblečení, knih, doplňků, porcelánu a spousty dalších věcí, které si lze prohlédnout a koupit v několika charitativních obchodech v Brně. (Jeden je v Králově Poli, druhý na Pekařské.) Vzhledem k tomu, že konkurence je velká a někdo se nám snaží něco prodat na každém rohu, před nějakou dobou přišli v nadaci na to, že bude fajn oslovit známé osobnosti, ale i lidi z ulice, aby se vyfotili v jejich oblečení a doplňcích. Následné fotky pak pomáhají inzerovat aktivity nadace a existenci obchodů širší veřejnosti. (Takže je víc vidět a víc se jí toho podaří vybrat a udělat.)

Já na jednu takovou poptávku reagovala a před několika dny jsme šli do akce. Den před focením jsem se v obchodě zastavila, abych nachystala základ toho, co budu mít na sobě. (Jednou něco normálního, pak šaty a nakonec něco trochu crazy, co vzbudí zájem a pozornost.) Druhý den odpoledne jsem se pak sešla s fotografkou Janou Dúbravčíkovou, která vybrala doplňky z obchodu, které jednotlivé outfity dotvoří na fotku, a šly jsme společně na ulici.




Na tenhle outfit jsem celkem pyšná, protože se mi na různých věšácích podařilo najít dvě naprosto nesouvisející, ale dokonale ladící věci. Abych řekla pravdu, nemám nejmenší tušení, odkud pochází ta halenka, která je tak alespoň o dvě čísla větší, než jakou bych potřebovala, ale společně to rozhodně na první pohled zaujme. Aby to byla správná recese, nesmí chybět pejsek ve tvaru pokladničky. Vodítko v obchodě zrovna nebylo, takže jsme si ho improvizovaně udělaly ze švihadla. 

Tahle série dostala název: KDO NEVENČÍ S NÁMI, VENČÍ PROTI NÁM

*Asi nemusím říkat, jakou celebritou jsem se při focení těchto fotek inspirovala.




Kolem toho neonového nápisu jsem šla v úterý a okamžitě jsem věděla, že ho budu chtít nějak využít. Vzhledem k tomu, že druhý outfit byl spíš formální a mohl by v jistém smyslu evokovat francouzskou eleganci, padlo to na něj. Jana mi pak nachystala knihy z obchodu, které měly být narážkou na Clintonův skandál s Monikou L. (Která s tím chuděra roky bojovala, protože vinu prezidenta z toho média a většina lidí úplně vypustila. Narovnání se podařilo teprve v posledních letech.)



Tenhle outfit byl takový můj experiment, jak to bude vypadat, když něco formálnějšího přidám k něčemu absolutně neformálnímu. Před focením se nám taky podařilo najít barevně ladící náhrdelník. Já bych ho tam za normálních okolností nedávala, ale pro jeho zobrazení ve feedu organizace jsem s jeho přidáním souhlasila. V neposlední řadě jsme také ukázaly, že v nadačním obchodě lze koupit i kosmetiku, což spousta žen vůbec neví.

Jak to vypadá v jednom z obchodů

Pokud vás moje povídání o charitativním obchodě zaujalo, ale máte strach ho navštívit, můžete se uklidnit. Uvnitř to vypadá prakticky stejně, jako v každém jiném second handu. Jen s tím rozdílem, že si v něm můžete koupit i nádobí, doplňky, knihy, kalendáře, obrazy a další věci, které tam někdo přinese.







Nejlepší je na tom to, že se do těchto aktivit může zapojit každý. Ať už jde o darování věcí k prodeji, o nákup nebo o samotné pózování pro účely prezentace aktivit Nadace Veronica na sociálních sítích, uděláte dobrou věc, budete mít radost a budete se bavit. Za sebe mohu jedině doporučit.

Znáte Nadaci Veronica, její aktivity a charitativní obchody?

Foto & úprava: https://www.jdubra.com/


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky