Úlovky ze swapu: Jde to i bez peněz

Během posledního roku jsem se účastnila několika swapů. Jde o akci, v průběhu které na předem určené místo donesete věci, které nepotřebujete nebo se vám už nelíbí. Ty věci by ale měly být v TOP stavu. A následně si můžete vybrat cokoli, co nechtěl nebo nepotřeboval někdo jiný. Někdy je vstup na akci zdarma, jindy se platí doporučený vstupní poplatek (viděla jsem rozmezí 50-200,-), který padne na pokrytí pronájmu prostor a podobně. (Někdy jde i na dobročinné účely.)

Výhodou swapů je to, že jde o další stupeň eco-friendly aktivit. To, co někdo považuje za odpad, může být pro druhého pokladem. Také si pořídíte spoustu super věcí a nestojí vás to (až na případný vstupní poplatek) ani korunu.

Já byla v posledním měsíci hned na dvou takových akcích. Jedna se konala v rodinném centru MaTáTa a druhá v pirátském centru ŠPiCe. Kromě toho, že jsem tam přinesla pár věcí, pro které jsem již neměla využití, našla jsem tam i pár zajímavých úlovků. Na fotkách není vše, protože něco jsem darovala sestře, případně synovcům. (Často bývá na swapech hromada dětského oblečení, knih a hraček.)


Jsem poměrně hrdá na tohle sako, které okamžitě upoutalo mou pozornost. Je z hrubší šedé látky s červenými detaily a je to přesně ta věc, kterou budu v teplejším počasí nosit. Je sice spíš klasické, ale zároveň tak akorát výrazné.


Na stejném swapu jsem objevila i tuhle panenku, o které jsem později zjistila, že s největší pravděpodobností pochází z Egypta. (Řekl mi to Google Lens a několik lidí v zahraniční skupině o nákupech v bazaru.) Jelikož jsem uvažovala o nákupu japonské kokeshi panenky, kterou bych mohla postavit na nějaké viditelné místo, v mých očích jde o dobrý úlovek.


Během hrabání jsem skoro přehlédla box se šátky, což by byla škoda. Hned jsem si zamilovala tenhle s motivem barevných koleček a květin. V teplejších měsících ho plánuji nosit uvázaný na styl 60. let.



Posledními dvěma úlovky z prvního swapu jsou tyto dva kousky bižuterie. Co se týče náušnic, jsou z korálků Swarovski, model snowflake v barvě aurora borealis. Původ náhrdelníku neznám, ale líbil se mi, protože tyhle velké statement kusy fakt můžu. (Proto mi současný trend šperkového minimalismu moc nejede.)




Poslední tři kousky jsou z druhého swapu. Vybrala jsem si klasickou dámskou modrou košili s jemným bílým proužkem, protože i já se někdy potřebuji obléct čistě formálně. Košile mi perfektně sedí, takže šlo o úspěšnou výměnu. Hořčičný svetr jsem tam nemohla nechat, protože svetry v této barvě jsou v posledních několika letech mojí obsesí. Původ neznám, ale nemá žádné cedulky (ani stopy po jejich ustřižení), takže nelze vyloučit, že jde o ruční práci. Do tašky jsem si ještě přidala černou čepici se stříbrnou nitkou (kterou tu na fotkách nenajdete) a pak tuhle dekorativní kravičku, kterou dám při vhodné příležitosti své sestře. (Která má tyhle věci ráda a najde pro ni nějaké vhodné místo.)

Chodíte na swapy? A podařilo se vám tam někdy něco najít?



Komentáře

  1. Sako z první fotky je senzačním úlovkem. Já zachovalé oblečení měním se sestrou a občas něco vezmu do benefičního obchodu v Praze nebo do azylového domu (zimní oblečení, boty a podobně jsou tam žádané). Také se snažím každému kousku, který je stále v dobrém stavu, najít nového majitele.

    OdpovědětVymazat
  2. Odnesla sis hezké kousky :) Já jsem na swapu ještě nikdy nebyla :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky