Něco jako snídaně

Netypicky si k (novému) notebooku sedám v 7 hodin večer, protože už je to nějaká doba, co jsem se vám naposledy ozvala a už cítím, že bych měla znovu něčím přispět. (Ne, že bych měla materiálu nějak málo, ale zatím jsem se nedostala ke všemu, co jsem potřebovala, takže jsem teď trochu v patové situaci.)

Dnes s vámi budu sdílet ultra jednoduchý recept na snídaňovou směs, kterou si v různých obměnách vyrábím už několik let. Vzhledem k tomu, že jsem tuhle dělala před týdnem a už žádnou nemám, umíte si asi představit, jak je asi dobrá.

Ale začněme.


Nevím, jak to máte vy, ale já si ke snídani dávám celkem často ovesné vločky. Nejraději mám ovesné vločky Crownfield z Lidlu, které jsou hodně jemně mleté. Stačí je jen zalít horkou vodou a prakticky okamžitě z nich máte základ pro ovesnou kaši. Před výrobou tohoto mixu jsem si musela jít koupit nový balík, protože v tom starém bych měla vloček tak na jednu snídani.

Pokud ovesnou kaši nemusíte, není nutné se ovesných vloček vzdávat úplně. Stačí jen vědět, co přesně s nimi máte udělat.

Pokud chcete docílit mixu, který jsem zachytila na fotce, budete potřebovat:

  • cca 3/4 pytlíku jemně namletých ovesných vloček
  • mletý kokos, opět by oko
  • skořici (spíš víc, protože se v té změti rychle ztratí)
  • čekankový sirup (koupila jsem ho na 4slim a dost pozitivně překvapil, nahradila jsem jím med, který jsem používala dřív)
  • osm průměrně velkých čtverečků mléčné čokolády (2 x 4 dílky)
  • nasekané kešu ořechy (ve větším Albertu seženete speciální malé pytlíky s logem řetězce, za cca 30 korun získáte rozumné množství ořechů pro krátkodobou spotřebu)
  • 1 balíček morning minute s čokoládou (Lidl, pořizovací cena asi 8 korun/50 g, najdete u instantních kaší a cereálií)

Postup

Vezmete si dostatečně velkou mísu a do ní nasypete ovesné vločky, kokos a skořici. Vše pořádně promíchejte lžicí. Následně nasekejte na menší kousky kešu ořechy a přidejte je tam. Potom přidávejte v rozumném množství čekankový sirup. (Když to přeženete, může způsobovat střevní potíže. Jde jen o to, aby vám začaly vločky na některých místech trochu hrudkovatět. Tenhle efekt lze podpořit tím, že do vloček zajedete rukou a trochu je pomačkáte.)

Potom dejte vločky na plech vyložený pečicím papírem a šupněte je na 160 °C na 15-20 minut do trouby. Jakmile je vytáhnete, nasekáte si na malé kousíčky čokoládu. Doporučuju ji přidávat až za chvíli, protože žár má tendenci ji trochu roztopit. Nakonec přidáte 50 g morning minute a máte hotovo. Po vychladnutí doporučuju dát směs do větší nádoby (mám na to takový plastový kyblík) a dát ji do ledničky. Ráno se dá jíst s mlékem, kefírem nebo třeba s jogurtem.

Vzhledem k tomu, že si můžete připravit i další variace tohoto receptu, věřím, že brzy zapomenete na kupování drahých snídaňových směsí. (Jako jo, některé jsou dobré, ale něco podobného si zvládnete udělat i svépomocí doma. A za mnohem nižší náklady.)

Děláte si vlastní snídaňové cereálie, nebo si raději kupujete už něco, co je hotové?

Komentáře

  1. Skvělý recept, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. To musí být dobré. Díky za tip aspoň mám něco nového, co si mohu doma upéct.
    https://zpapirunablog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Já ovesné kaše ráda nemám, ale miluji granulu z javorového sirupu a pekanovými ořechy z Aktinu. :-) Mňam! :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky