Něco o vlasech

Dnes jsem si dala po delší době den volna, protože ačkoliv o myšlení se říká, že bolí pouze z ironie, tak to tak vážně je. (Nevím jak je to u vás, ale mně po delší mentální zátěži a koncentraci bolí další den hlava jako blázen.) Sice to znamená, že poslední úkoly posunu na víkend a na pondělí, kdy jsem chtěla mít volno, ale kvůli jednomu dni se to, myslím, nezblázní.

Proto jsem se rozhodla využít tuto příležitost k tomu, abych napsala něco o mé nové pečující rutině, která se týká vlasů. Nejsem si totiž vědoma, kdy naposledy jsem na vlasy používala tolik věcí, jako v této době.


Začněme ale od úplného začátku. Nevím, kolik z vás to ví, ale od narození jsem měla kudrnaté vlasy, které mi vydržely zhruba do začátku puberty. Vždycky jsem to nesnášela, protože když mně máma v dětství česala, tak to hrozně tahalo. Později měly moje vlasy zase naprosto příšerný objem (zkuste si pod tím představit ovci) a nešly nijak smysluplně upravit.

Proto jsem skončila u žehličky na vlasy, kterou jsem používala tak často, až se moje vlasy úplně spálily. (Na to období nerada vzpomínám.) Pak se moje vlasy narovnaly tak nějak samy, ale zase jsem bojovala s tím, že mi nevydrží na místě a s krepatostí. Domnívala jsem se, že o své přirozené vlny jsem úplně přišla.

Zhruba před dvěma týdny jsem se rozhodla, že bych možná měla dát svým přirozeným vlnám zase šanci. Protože bych je třeba se správnou péčí mohla dostat pod kontrolu a vypadaly by (alespoň trochu) slušně. A tak jsem se rozhodla začít studovat různé zahraniční návody, jak podpořit vlasy v tom, aby se vrátily ke svému původnímu tvaru.



Abych řekla pravdu, některé metody pro mně byly zcela nové. Například jsem se nikdy nezamýšlela nad tím, že vlnité a kudrnaté vlasy by se neměly příliš často česat. Zpětně si říkám, že to mým vlasům nedělalo dobře ani ve chvíli, kdy byly rovné, protože vlnité vlasy mají křehčí texturu, která taková zůstane, nehledě na to, jak ty vlasy zrovna vypadají. 

Také jsem začala víc přemýšlet o své vlasové kosmetice. V průběhu podzimu jsem si koupila černý šampon GLISS, který mi hodně vyhovoval. Později jsem si pořídila ještě kondicionér. (A jo, jsem fakt hodně, hodně spokojená.) Dokonce mi přišlo, že se mi vlasy začaly po umytí samy více vlnit. Jak jsem se ale nořila stále hlouběji do hlubin internetu, rozhodla jsem se, že mým vlasům nejspíš prospěje i bezoplachový kondicionér ve spreji (ze stejné řady) a expresní péče o vlasy, která při sprchování vezme jen 7 vteřin času.


Když jsem tohle kombo použila poprvé, byla jsem nadšená. Myslím, že nikdy v životě jsem tak pěkné vlasy neměla. Byly jemné, uhlazené, hezky voněly a mnohem méně poletovaly.

I při dodržování základních pravidel péče o vlnité vlasy se mi moje lokny, které se začaly v průběhu schnutí tvořit, zase nějak ztratily. To mi bylo podezřelé, protože když jsem je měla, tak jak je možné, že po uschnutí zmizely a vlasy byly zase takové krepaté?

Nakonec jsem na to přišla. Můj poslední nákup zahrnoval TAFT CURL. Je to takový balzám, který vetřete buď do suchých, nebo do mokrých vlasů, trochu je pomačkáte a on vám ty vlny hezky obnoví. Poprvé mi to moc nešlo. Balzám jsem dala na mokré vlasy v malém množství a nechala je uschnout. Žádný valný výsledek to nemělo. (Nějaké vlny sice byly, ale byly takové Meh...No, prostě nic extra.)

Já se ale nevzdávám, takže poté, co mi vlasy znovu blbě uschly jsem si šla stoupnout do koupelny a rozhodla jsem se, že to zkusím se suchými vlasy. Dám toho tam víc a budu je pořádně mačkat. A víte co? Ono to fungovalo. Dokonce naprosto perfektně. Vlasy přestaly krepatět a krásně z nich vystoupily mé přirozené vlny, o kterých jsem si myslela, že jsem o ně přišla. Na některých místech (hlavně na konečcích) mi vlasy začaly dělat trochu prstýnky, které jsem měla jako malá. Takže - tohle vypadá slibně!

Vlasy mám vlnité už třetí den (nižší frekvencí umývání jsem docílila toho, že moje vlasy vypadají slušně i 5-7 dní bez mytí, což u vlnitých a kudrnatých vlasů taky pomáhá, protože jim to neodebírá olej, který potřebují pro svůj hezký vzhled) a pořád drží. 

Tímhle vším bych chtěla podpořit ve vašem úsilí i vás. Pokud jste měly někdy kudrnaté/vlnité vlasy a už je nemáte, nebo vlny ztrácejí svůj původní tvar, možná to není ani tak otázkou toho, že byste o ně přicházely, jako spíš o tom, že potřebují oporu, aby se jejich tvar zafixoval a vypadal dobře. Také ale počítejte s tím, že péče o tyhle vlasy vyžaduje o dost víc přemýšlení, protože jinak skončíte s divokým vrabčím hnízdem.

Komentáře

Oblíbené příspěvky