Slavnosti Velkého Meziříčí 2021

Ano, i dnes vás budu mořit historií. Tentokrát vám ale nabídnu pár střípků z mé oblíbené akce Slavnosti Velkého Meziříčí. Letos jsem na nich byla v rámci přehlídky Starý svět - půjčovna kostýmů už potřetí. Opět s módní přehlídkou dobového odívání. Tentokrát šlo ale o průřez od rokoka po 40. léta 20. století.

První, co bych nejspíš měla říct je to, že poprvé (za dobu, co na tuto akci jezdím) bylo krásně. A to už od rána. Což je neobvyklé, protože vždycky od rána příšerně lilo a nebylo nikdy jisté, zda se slavnost vůbec uskuteční. (Vždycky nakonec byla, ale předcházelo tomu napjaté čekání, zda se počasí do začátku trochu umoudří.)









Jelikož jsem přijela z domova už nalíčená, měla jsem pár minut na to, abych proběhla okolo zámku a udělala pár fotek. Nejen do tohoto článku a na své sociální sítě, ale i na sociální sítě Objevuj památky. Zámek Velké Meziříčí je totiž jedním ze zapojených členů. Také jsem měla pár minut na to pohovořit s paní ředitelkou a pozdravit se s dalšími zaměstnanci zámku, se kterými se v rámci projektu pravidelně setkávám.

Protože nás šlo přes deset, vrátila jsem se do naší improvizované kostymérny a pomohla jsem některým děvčatům s výrobou jejich historické image. Poprvé jsem někomu kulmovala vlasy. (Naštěstí úspěšně. I když se mi v průběhu práce kulma vypla a já se divila, proč netočí.) Jiným jsem pomáhala dělat oční linky a sjednotila jim obličej. Nakonec jsme se všechny za asistence ostatních oblékly a úspěšně jsme odchodily první přehlídku. Ta se skládala výhradně z modelů na den.




Styl těchto denních zelených šatů určitě poznáte. Jelikož mají zvýšený pas a jsou prosté krinolíny a jakékoliv jiné spodničky, jde o empír. K šatům jsem měla i slušivý klobouček a rukavičky.

Po přehlídce jsme se rychle občerstvily, daly jsme si kávu a připravily se na další přehlídku, která byla (nečekaně) večerní. Během ní jsem vynosila bílé empírové šaty, které už jsem měla v minulém příspěvku ze Dne Brna.


K těmto šatům se váže několik zajímavostí. V první řadě, ženy na ně obvykle nic nenosily, takže prý několik set z nich ročně zemřelo na podchlazení. Šaty, které mám na sobě já, jsou navíc ze "silnějšího" materiálu. V empíru se prý nosily ještě tenčí. V neposlední řadě, tyto šaty budily (k mému velkému překvapení) velkou pozornost obecenstva. Za celé odpoledne jsem se fotila s několika rodiči, kteří přišli v doprovodu svých malých dcer. :) (Je to překvapivé hlavně proto, že jiné modelky na sobě měly šaty výrazných barev a se zajímavým zdobením. Mnohé měly navíc i krinolínu, nebo honzíka. Moje šaty byly oproti těm jejich dost basic.)

Po skončení programu jsme se ještě všichni společně vyfotili a chvíli jsme si povídali. Po sedmé hodině jsem pak nasedla na autobus a za hodinu jsem byla zpátky v Brně. 

Jako vždy byla tahle akce opravdu podařená. Proto doufám, že nám ji příští rok nic nezkazí a znovu se na ní sejdeme v plném počtu.

Kdo na akci nebyl a mrzí ho to, reportáž včetně videa a fotek najde ZDE: https://www.novinyvm.cz/20047-historicke-slavnosti-na-zamku-pripomnely-dobu-leopoldiny-lobkovicove.html




Komentáře

Oblíbené příspěvky