Shrnutí: Jaký byl můj rok 2019?

Protože jsme na začátku roku 2020, na internetu se objevuje nespočet článků, které se zaměřují na celkové shrnutí roku 2019. A protože nemám důvod, abych v tomto ohledu dělala nějakou výjimku, podíváme se společně na to, co jsem si z něj odnesla. 


Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že postupující roky jsou vždy o kapku bláznivější (a neuvěřitelnější). To se týkalo i toho s číslem 2019, jehož plody budu sbírat ještě zhruba do první třetiny roku 2020.

První věc, o které si myslím, že se mi celkem povedla bylo posílení sociálních sítí a navázání několika opravdu zajímavých spoluprací. (V lednu to bylo Benu, zhruba v polovině roku The Balm a Vína z Moravy, Vína z Čech.) Taky mi ale přišlo dost nabídek, které jsem po krátkém přemýšlení odmítla. (Kryty na mobil, oblečení, hodinky...) 

Asi nemám úplně žádný konkrétní klíč, podle kterého si spolupráce vybírám. Hlavní je, aby mi daná věc přišla být dostatečně zajímavá (i pro sledující) a abych rezonovala s marketingovým záměrem a filozofií značky. Od minulého roku jsem taky začala důsledně dbát na nějaké jednotné označování spoluprací na sociálních sítích.


Další věc, kterou považuji za úspěch je skutečnost, že se mi podařilo realizovat několik vlastních kurzů. (O kterých jsem mluvila už v roce předtím.) Zatím se jedná o aktivitu, které se věnuji jen občasně, každopádně, počet absolventů pomalu narůstá.

Mezi další pozitivní věci patří i některá focení. Zmínit bych mohla to s MM HAIR CARE, focení na zámku Blansko nebo třeba focení pro kosmetický salon Kozarová, jehož jsem oficiální tvář. Hodně mne bavilo i focení s auty v rámci akce Závod do vrchu (Brno-Soběšice). Vzhledem k velkému zastoupení fotografů z Motor Journal jsem se dostala i na jejich kalendář pro letošní rok. Extrémně zajímavé byly i (zatím) dva workshopy runway líčení ve školícím středisku parfumerie Douglas. 


Během roku 2019 se mi taky vdala sestra (v dubnu) a v prosinci (konkrétně na 4. adventní neděli) se ze mne stala teta. (Synovce jsem už viděla a jsem dost zvědavá, co z něj jednoho dne vyroste.)

V neposlední řadě se mi podařilo zaskočit si na jedno menší natáčení dokumentu k ČT (prosinec), vyhrát konkurz na hlavní roli do hudebního klipu (leden 2020) a zapojit se do konkurzu pro foto editorial nové kolekce švédské značky svetrů a dalších pletených výrobků. (Zatím čekám na vyjádření, takže u mé letošní cesty do Švédska je prozatím otazník.) Nesmím zapomenout ani na několik nově získaných klientů a upevnění vztahů s těmi, kteří se už rozhodli využít mých služeb.


Když se ohlédnu za tím, co se mi v roce 2019 nepovedlo, řekla bych, že toho moc nebylo. Asi nejvýrazněji se mi do vzpomínek vryl neúspěšný konkurz na pozici šéfredaktorky. A to i přesto, že se mi podařilo probojovat až do posledního kola a nic nenasvědčovalo tomu, že bych měla vypadnout. Druhou událostí bylo ukončení spolupráce s portálem ŽENY, s. r. o., se kterým jsem byla ve spojení od roku 2018. (V lednu jsem nicméně absolvovala redakční školení s dnes už bývalou šéfredaktorkou časopisu Žena a život.) Taky jsem po několika letech ukončila své působení v Moje fotoškola. 

I když mne to všechno trochu mrzelo, jedná se o věci, které by šlo spočítat na prstech jedné ruky. Z toho plyne, že můj rok 2019 byl veskrze úspěšný. I přes poněkud kostrbatý start, který se na něm projevil už v lednu. 

Co se týče mých předsevzetí do roku 2020, asi žádné nemám. Víc cvičit jsem začala už na konci listopadu (aktuální výsledek -3,5 cm v pase). Taky se mi asi jen tak nepodaří rozlousknout několik otázek, které mi přišly na mysl v roce 2019. (Většinou se týkají mého dalšího životního směřování.) Možná se ale už konečně dostanu k absolvování nějakého dalšího kurzu. Ať už online (který bude zaměřený na marketing a soft skills), nebo nějakého, který bude probíhat živě. (Zaujal mne kurz výroby kosmetiky, ale ten asi nestihnu, protože je v lednu.) Ale těžko říct. Všechno se vyloupne nějak časem. :)

Jak to máte s bilancí roku 2019 a vstupem do roku 2020 vy? Budu ráda, když mi své názory napíšete do komentářů.

Foto, styling & úprava: https://www.sonkavisage.cz/

Komentáře

Oblíbené příspěvky