Výprava na hrad Svojanov

Jak už jsem slíbila v předešlém příspěvku, hlásím se s novou "reportáží" z hradu Svojanov. Na něj jsem se dostala v rámci pravidelného setkávání účastníků projektu Objevuj památky, na kterém pracuji s několika dalšími lidmi z památkového a online prostředí. (O co jde si můžete přečíst na našem webu Objevuj památky.)


Že bude podzimní setkání tady jsem věděla už někdy od léta. (Původně to měl být zámek v Děčíně, ale ten na poslední moment nevyšel.) I tak jsem se na to těšila, protože na Svojanově jsem byla už mockrát. Jak s rodiči, tak během různých škol v přírodě. Nikdy jsem ale nebyla uvnitř zámku. (Ano, Svojanov je technicky vzato i zámek.) Takže jsem byla hodně zvědavá, jak to bude v jeho nitru vypadat.


Naše schůzce proběhla v pátek 1. listopadu. Na fotkách tedy můžete vidět nádherně modrou oblohu. Skutečnost ale byla taková, že jsme se všichni klepali zimou, protože bylo extrémně větrno. (Ještě ke všemu nahoře na kopci.) Naštěstí jsme většinu času strávili v domě zbrojnošů a posléze i v hradní restauraci, kde mimo jiné dělají výbornou dýňovou polévku. :)





Já se tedy ještě trochu proběhla po okolí hradu, protože jsem chtěla zachytit něco málo z jeho opevnění a zahrady.

Poté následovala hlavní část programu, ve které jsme připomínali veškeré náležitosti fungování projektu, novinky, změny a podobně. Pak jsme si dali oběd, seznamovali se (je nás hodně a ne vždycky se všichni účastní) a celkem podrobně jsme si prohlédli hrad, kterým nás provedl sám pan kastelán. Nutnou zastávkou byla i oblíbená výstava České korunovační klenoty na dosah, za kterou stojí pan kastelán z Letohrádku Mitrovských.












Doufám, že se vám fotky líbily. Příště se vám s podobnou reportáží přihlásím z Pevnosti poznání v Olomouci, kde by mělo být první setkání projektu v roce 2020.

Komentáře

  1. Svojanov mám ráda. Jako děcko jsem tam chodila minimálně jednou ročně na pěší pochod ze strejdovy chalupy, která stojí poblíž. Nedávno jsem se na Svojanov vrátila a byla mile překvapená, kolik se toho opravilo. Krásný hrad, který stojí za návštěvu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, i pro mě to byla trochu nostalgie. :D :) Poprvé jsem tam byla asi 2, nebo možná ve 3 letech. (Nevím, ale doma to máme na fotkách.) A pak ještě několikrát se školou. (Hrozně mě tam učaroval fakír, který chodil po rozžhavených uhlících v rámci nějaké historické akce.) Docela mě ale překvapilo, že hodně lidí na hradě nikdy nebyla. (Bych řekla, že je to takové to místo, které musel alespoň jednou navštívit snad každý. :D)

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky