Největší záhady a tajemství světa: Na výstavě v Letohrádku Mitrovských

Ti, kteří čtou můj blog pravidelně, vědí, že se čas od času ukážu v Letohrádku Mitrovských v Brně. Nejen z čistého zájmu o tento objekt (a s ohledem na množství výstav, které jsou tu během roku k vidění), ale taky v rámci projektu Objevuj památky, který společně vytváříme, abychom podpořili památky v držení soukromých vlastníků.

Toto pondělí jsem do jeho prostor opět zavítala (i přesto, že pondělí je v drtivé většině památkových objektů zavřeno) a prohlédla jsem si výstavu Největší záhady a tajemství světa, která je tu k vidění do začátku prosince.


Tato výstava se skládá z přesných replik, maket a modelů těch nejzvláštnějších předmětů, které byly v lidské historii vyrobeny. Vidět můžete sochu Moai, Ďáblovu bibli (která má kořeny u nás a jinak se jí také říká Codex gigas) nebo Svatý grál. (Který mne osobně pobavil, ale nešlo ho bohužel vyfotit.)




Osobně mě tématika záhad bavila převážně v pubertě, dnes si mě získala spíš tajemství fungování vesmíru. Na druhou stranu, při návštěvě Kutné Hory jsme se se sestrou bavily o náboženství a nelze vyvrátit, že všechno má nějaký důvod a řád.

Z čistě logického pohledu je možné i to, že o životě v minulosti nemáme tak dobrý přehled, jak si myslíme. Dost věcí odvozujeme z vykopávek, které neobsahují (a také nemohou) komplexní pohled na rozvinutost kultury jako celku.

Těžko říct, kde je pravda. Zda jsou některé věci záhadou, nebo nám chybí několik dílků skládačky, které by daný jev dokázaly racionálně vysvětlit.

I přesto návštěvu této výstavy doporučuji. Je na ní mnoho k vidění a možná vás jednotlivé předměty donutí k přemýšlení o tom, kolik toho o naší civilizaci vlastně víme.

Komentáře

  1. Děkuji za tip! Tento víkend bych se ráda podívala do Vily Low-Beer, příští návštěvu Brna nejspíš spojím právě s letohrádkem. Mám podobná místa moc ráda, zvlášť, je-li k vidění i nějaká pěkná výstava.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky