Midsommar: Oslava léta v severském stylu

Dnešní článek jsem se rozhodla pojmout trochu netradičně. Nedávno se v oblasti celé Skandinávie slavil Midsommar - svátek, který má kořeny v pohanském svátku Lugnasad. V tento den se obyvatelé severu schází, jedí, pijí, tancují a užívají si značně dlouhých dnů a teplého počasí.

Do Švédska se v nejbližší době nechystám, každopádně jako skandinavistce mi neunikla akce, kterou pro tuto příležitost připravil Avion a IKEA. (Takže si trochu toho Švédska užiju i doma.)


Hned po příchodu do obchodního centra jsem se zastavila u tohoto kouzelného stolečku, kde byly návštěvníkům nabídnuty jahody. Myslím si, že je to milá pozornost. Krom toho, ty vlaječky tomu dodávají na roztomilosti.

Následně jsem se přesunula ke své hlavní misi - v programu mě zaujal workshop, na kterém jste si mohli vyrobit tradiční květinový věneček do vlasů. Věnce jsem nikdy nepletla, mé maximum jsou věnce leda tak adventní. Ale zkusit jsem to chtěla, protože nikdy nevíte, kdy se vám tato dovednost bude hodit, že?



Na výběr bylo velké množství nejrůznějších květin. Já si ale pro svůj věnec vybrala kombinaci bílých, růžových a červených. Na stanovišti byly naštěstí velmi milé a ochotné slečny, které mi na začátku ukázaly, jak se do celého procesu pustit. Nakonec z toho vzniklo tohle:


Sama jsem byla velmi překvapená, že to věnec vydržel až domů, aniž by z něj něco upadlo. Také bylo fajn, že se nás s věncem po hlavě v centru procházelo víc. Za svůj výtvor jsem taktéž sklidila pár komplimentů od úplně cizích lidí.

Nakonec jsem se rozhodla zastavit se u stánku se švédskou kosmetikou Oriflame. Vím, že jsme od nich v minulosti doma pár katalogů měli. V současnosti od nich ale doma nic nemám a s dekorativní kosmetikou od této značky jsem neměla zkušenosti vůbec. Jelikož mě to zajímalo, jak po stránce pocitů a výdrže, nechala jsem se přímo na místě nalíčit. (A samozřejmě blejsknout pár fotek.)

Při boomu s perličkami od Dermacolu jsem si vzpomněla, že něco podobného měla máma před X lety. Protože jsem na Dermacol slyšela recenze tak porůznu, nejspíš investuji do těchto.


Součástí akce bylo také smažení palačinek, přednáška o Švédsku, fotokoutek (ze kterého mám naprosto šílenou fotku, ale na lednici jako výstraha bude dobrá :)) a vystoupení švédského sboru SIST, ve kterém jsem sama několik semestrů zpívala. Také bylo milé se setkat s několika spolužáky z vysoké, které tato akce zaujala úplně stejně, jako zaujala mě. (Holt, deformace.)

A ukázka líčení s věncem na konec. 

Pozn. Po obědě rtěnka stále celkem dobře drží, i když měla po guláši tendenci trochu žmolkovatět. Make-up drží dobře, ale pod očima se mírně slévá do vrásek.

A jak víkend trávíte vy?

Komentáře

  1. To musela být příjemná akce! Tím spíše, že ses setkala se spolužáky. Věneček vypadá parádně, zaujal mě už na Insta. :) Přiznám se, že skandinávský Midsommar mě dosud úplně míjel, znám jen český ekvivalent, Svatojánskou noc, případně keltský Lughnasad. On ten původ bude asi všude podobný.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky