Jak být vidět?
Krásné pondělí všem!
Dnešní článek bude opět spíše z té kategorie ''jak na to'', kde se pokusím nějak nastínit téma vaší ''viditelnosti''.
Určitě se najde spousta z vás kteří mají nějaký koníček. A je jedno jestli se jedná o malování, zpěv, psaní nebo focení. Vaše tvorba vás sice baví ale někde uvnitř hlodá vaše potřeba se s tím někomu předvést. V lepším případě tímto způsobem získat i nějaké fanoušky vaší práce nebo alespoň feedback o tom, na čem by se dalo ještě zapracovat.
A teď nastává ten problém. Jak být vidět? Jak být objeven? Vložím-li do své práce tolik úsilí, kde beru tu jistotu že se má práce dostane k potenciálním fanouškům?
Z mého osobního úhlu pohledu stát se nějakým způsobem slavným je dnes jednodušší než tomu bylo kdy jindy. A to hlavně díky internetu.
V první řadě je potřeba se toho nebát. Ustát fakt že jdete s vlastní kůží na trh. A že můžete vzbudit velké emoce - jak ty pozitivní, kdy vás budou vaši fanoušci nadšeně podporovat, tak ty negativní, kdy se lidé budou snažit vás nějakým způsobem pomluvit a pošpinit. Obě varianty k tomu ''být vidět'' tak nějak patří.
Photo & edit: https://www.facebook.com/barafoto
Dalším krokem je začít používat social media všeho druhu. Nejjednodušší co můžete udělat je si založit stránku na Facebooku kde vystavíte svoji tvorbu a pozvete své přátele. Stinnou stránkou Facebooku ovšem je, že od určitého momentu je ořezávána viditelnost vašich příspěvků (čímž se vás Facebook snaží namotivovat k tomu, aby jste si zaplatili reklamu, která vám v dosahu stejně příliš nepomůže a budete muset platit stále víc a víc a víc jen proto, aby jste se vůbec k vlastním fanouškům dostali).
Mezi další média podobného typu můžeme zařadit Twitter nebo Tumblr. Za pomocí hashtagů a klíčových slov lze zvýšit viditelnost svých příspěvků ale řekla bych, že zrovna tyto dvě platformy u nás nejsou příliš v oblibě.
Pro začínající umělce se také skvěle hodí platforma DeviantArt kde můžete sdílet také prakticky cokoliv. Lze si vybrat z běžného, neplaceného, účtu a nebo z prémiové verze. Výhodou DA je také to že vás někdo jiný může podpořit tím, že vám koupí prémiový účet nebo vás nějakým způsobem zasponzoruje. Také můžete přes tuto platformu prodávat své fotografie.
A pak tu máme Instagram. Instagram je ale spíše vizuálního charakteru, osobně ho vedu spíše jako podporu pro své potenciální fanoušky nebo zájemce o spolupráci.
Pro dokonalý efekt je potřeba údržbu vašich profilů neflákat. Začněte sledovat někoho populárního, nikdy nevíte jestli se mu vaše tvorba nebude líbit natolik, že vás bude sledovat zpět.
Určitě se vyplatí psát zprávy a komentáře k příspěvkům ostatních co se vám skutečně líbí. Pokud je ve vašem okolí akce, která je nějakým způsobem zaměřená na váš zájem, běžte tam. Lidé uvidí že jste skuteční, že jste v pohodě a také to skvěle poslouží na výměnu dalších zajímavých kontaktů.
Poslední, ale řekla bych že ''nejvyšší level'' je navázání spolupráce s někým kdo vás bude zvát na své akce a vy ho za to budete nějakým způsobem propagovat. Klady a zápory tohoto typu zviditelnění se nechám na každém. Faktem ale je že jen malé % ze všech lidí kteří tvoří se k této formě propagace dostanou.
Tak co? Namotivovala jsem vás alespoň trochu k tomu to vyzkoušet?
Komentáře
Okomentovat
Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.
Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.