Pohádka o link buildingu. Hlavně o tom nevyžádaném
Pokud tohle čte někdo, kdo nemá přesah do marketingu, ten asi nebude mít tušení, o čem to tady mluvím. Kdo s ním ale nějakou osobní zkušenost z minulosti má, předpokládám, že ho to hned osvítí a bude zvědavý, o čem to dneska bude.
Tak si to pojďme pro začátek vysvětlit.
Link building je jeden z marketingových oborů, který značkám, firmám i jednotlivcům umožňuje být na internetu vidět. Jeho hlavním nástrojem jsou zpětné odkazy, které mohou lidé dávat do PR článků na webech, do diskuzí, do komentářů na sociálních sítích a na spoustu jiných míst, která jsou pro tento účel vhodná.
- Díky odkazu může kdokoliv navštívit stránku/e-shop/určitou kategorii výrobku, něco se o něm dozvědět a třeba i něco rovnou objednat.
- Běžně se k tomu využívají placené PR články, které si někdo po domluvě zaplatí na nějakém médiu. Pak je všechno transparentní a konsenzuální pro obě strany. (Někdo dostane peníze výměnou za poskytnutý prostor pro komerční sdělení s aktivním prolinkem.)
- Někteří podnikavci, často i z horších agentur, případně freelanceři, firmám nabízí umístění AŽ (například) 30 prolinků na různých místech na webu. Za to si pak nechají zaplatit.
Já rozumím tomu, že místa, která jsou pro link building a umístění odkazů vhodná, je jako šafránu. Hlavně těch, která nabízí možnost publikovat odkaz na něco, za co vám někdo zaplatil, zdarma.
Ale...
Fakt není moudré tapetovat nevyžádanými link buildingovými komentáři X různých témat s aktivním prolinkem na něco úplně jiného, než o čem je zveřejněný článek na soukromém blogu.
Ano, tohle se mi stalo za poslední rok už několikrát. (Tímto zdravím účet pana Michala, který ještě nepochopil, že schvalování komentářů tu není pro srandu králíkům, a že jeho pokusy o to tady ty marketingové prolinky bez povšimnutí někam nacpat jednoduše neprojdou, nehledě na to, kolikrát a na co to bude zkoušet.)
To je dobrá náhoda! Zrovna jsem strávila dobrých 20 minut odmazáváním link buildingových komentářů. Upřímně to jako business model nechápu. Je těžké dostat lidi na affiliate odkazy přímo z článků, natož pokud se bavíme o prodejních konverzích, a nerozumím, jak může někdo dostat konverze z podobně otravného komentáře u často zcela nesouvisejícího (a x let starého) článku. Trochu mě v tomto ohledu mrzí, že Blogger neumožňuje blokování IP adres. Schvalování komentářů je určitě cesta, ale pro slušné návštěvníky zbytečně nepřívětivá.
OdpovědětVymazatTak to jsem ráda, že v tom nejsem sama. :D A ano, je to otravné. Taky bych to zablokovala, kdyby to šlo. Bohužel to jde jen hodit do spamu a smazat.
Vymazat