Hlavně se nenech na nic nachytat
Dnešní téma bude spíše taková menší promluva do duše. Že o tom budu chtít něco napsat jsem věděla už od včerejšího dne, kdy se stala jedna pozoruhodná událost.
Předně bych chtěla říct, že pokud je mým čtenářem někdo, kdo je zapojen do MLM, tak to není nic, co bych šmahem odsoudila. Hodně totiž záleží na tom, o jakou jde firmu. Například s Avon, Oriflame, Mary Kay a podobnými značkami, které už na trhu mají nějakou pozici, jsem naprosto v pohodě. Pak je tu ale spousta takových, se kterými v pohodě nejsem a vám bych radila, abyste si na ně dali velký pozor.
Už ale nebudeme chodit kolem horké kaše a pustíme se do toho.
O co jde?
Zhruba předevčírem mi přišla na Messengeru žádost o přijetí zprávy, kterou mi poslala jedna známější podnikatelka. (Schválně nebudu uvádět o koho jde a o jakou jde firmu. Alespoň si na tom ale můžeme ilustrovat, že proti šmejdům není imunní zjevně nikdo. Ani ten, komu se viditelně daří.)
První kontakt vypadal v pohodě. Chtěla vědět, jestli bych měla na blogu zájem propagovat nějaký marketingový a investiční nástroj. Jelikož online marketing sama dělám, začala jsem pokládat otázky.
- Proč jsem příjemcem této nabídky, když na svém blogu o žádných takových tématech explicitně, ale ani implicitně, nepíšu?
- O co přesně jde? (Protože pokud mám něco propagovat, projedu si to od A až do Z a ujistím se, že nejde o nějakou pofidérní nabídku. Kór, když se to ještě týká investic.)
- Jak se přesně jmenuje ta úžasná firma, do které lidi verbuje, ale nikde ji konkrétně neuvádí?
- Pokud vám někdo nabízí nějakou super úžasnou příležitost, ale nikdy vám neřekne, pro jakou firmu vlastně dělá, je to rozhodně důvod k obezřetnosti
- Že vždy je potřeba si o dané firmě, pokud její název teda dostanete, něco najít (někdy to vyžaduje brouzdání po cizojazyčném internetu a zkoušení různých hesel, v tomto případě jsem měla z jiného článku ze slovenských novin k dispozici nějaké názvy, takže jsem mohla málo konkrétní jméno společnosti spojit s konkrétnějším klíčovým slovem, což zvyšuje pravděpodobnost něco najít)
- Že šmejdům může propadnout i zcela zjevně úspěšná osoba, která by to teoreticky nemusela mít vůbec zapotřebí
Komentáře
Okomentovat
Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.
Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.