Knižní novinky: Elegance, Hana Vítová a (nejen) Šíleně bohatí Asiati

Jelikož jsem opět třídila (nejen oblečení, ale i nějaké knihy), dospěla jsem k závěru, že bych si měla obstarat něco nového, protože jsem neustále točila pár příběhu pořád dokola a to nebylo ono. U toho slova "nové" bych se ale na vteřinu zastavila, protože ve skutečnosti všechny knihy, které jsou součástí tohoto příspěvku, pochází z antikvariátů a bazarů. (A všechny jsou v naprosto perfektním stavu.)

Díky tomu jsem si mohla dovolit koupit rovnou pět kousků, z nichž několik už jsem přečetla. (Ano, jsem vášnivý čtenář, tak to mívá rychlý průběh.)


Začala bych Hanou Vítovou, kterou jsem zatím nepřečetla, ale která mi tu už leží na nočním stolku. Jak asi z minulosti víte, před pár lety se mi podařilo ukořistit autobiografii Adiny Mandlové, která se jmenuje Dneska už se tomu směju. Tu knihu mám ráda a pravidelně se k ní vracím. A tak jsem si řekla, že bych chtěla poznat život i některé z dalších českých hereček. Zrovna tuto knihu o Haně Vítové jsem chtěla už delší dobu, ale nemohla jsem ji sehnat, na mnoha místech už byla vyprodaná. Proto bylo jasné, že když jsem ji v antikvariátu objevila, musela hned putovat do nákupního košíku. (A musím říct, že jsem na její vyprávění opravdu dost zvědavá.)

Druhou knihou je Salon Eliott, což je příběh z (cca) 20. let minulého století a tématem je, že dvě sestry založí v Anglii vlastní módní salon. (Dokonce k tomu existuje i seriál, ale ten jsem neviděla.) Knihu jsem už přečetla a je zajímavá, určitě bude bavit všechny fanynky 20. let a příznivkyně módy. Je to ale spíš taková oddechovka.

O nákupu Gardedámy jsem taktéž už nějakou dobu uvažovala a řekla jsem si, že jí zkusím dát příležitost. Příběh se opět odehrává ve 20. letech minulého století, tentokrát ale převážně v New Yorku a v kansaském městě Wichita. I když se mi kniha zdála být cca do 2/3 celkem originální, ke konci mi přijde, že se děj poněkud zvrhl a bylo to nějak moc překombinované. Kladně ale hodnotím, že se čas od času někde objeví zmínka o některém z reálných společenských témat. (Jako například rasová segregace, antikoncepce, homosexualita, problematika nemanželských dětí a jejich přijímání ve společnosti a podobně.) Můžete si tedy udělat trochu lepší představu o tom, jak to dříve fungovalo.

Pro formu jsem si také koupila knihu od Megan Hess, která není ani tak o čtení jako spíš o jejích krásných módních ilustracích. Jelikož už od ní mám doma knihu o Coco Chanel, jde o další přírůstek do sbírky.


Tato kniha pro vás bude nejspíš málo známá. Já si ji koupila na základě toho, že jsem viděla podle ní natočený film, který se mi poměrně líbil. Jde o zajímavou sondu do života bohatých obyvatel Asie, kteří si často nemohou vzít někoho, koho by chtěli, protože jejich (tradičně vychovaní) rodiče a prarodiče jim to nechtějí dovolit. Podle filmu by mělo jít právě o tento případ, bohatý syn rodinného impéria si vybere ne moc bohatou dceru svobodné matky, která emigrovala do USA (a která zároveň nevěděla, že její přítel, se kterým v USA chodí, je super bohatý). Kdo chce tedy sledovat zajímavý střet sociálních vrstev a chce trochu nahlédnout pod pokličku tradičního (asijského) pojetí rodiny a jejího fungování, tomu by se mohl film (případně i kniha, kterou jsem zatím ještě nečetla), líbit.

Také jste si v poslední době koupili nějakou knihu?


Komentáře

Oblíbené příspěvky