Zimní nezbytnosti: Aneb, co by rozhodně nemohlo chybět

Všudypřítomná vůně koření, perníčků a vanilkového cukru mne inspirovala k napsání článku o tom, co rozhodně nemůže chybět v mém zimním vesmíru. 

Při brouzdání mezi ostatními blogy jsem postřehla velký trend: články o cukroví a dárcích na poslední chvíli. Ne, že by to nemohlo dobře posloužit jako záchranné lano pro všechny opozdilce, kteří si existenci Vánoc začnou připouštět v okamžiku, kdy se datum přehoupne přes magické číslo 15, ale myslím si, že se všeobecně málo myslí na ty, kteří mají už všechno hotové a rádi by si přečetli článek o něčem jiném. 

Takže - bez čeho si já osobně nedovedu představit žádnou zimu?



Žádná zima se u mě prakticky neobejde bez opravdu hřejivé čepice a šály. Zvlášť jsem si oblíbila tohle duo, které mám ve skříni už asi tři roky a prakticky nikdy mě nezklame. Někdo si možná řekne, že ve městě není potřeba vypadat jako eskymák, (to, že tak hodně lidí evidentně přemýšlí je vidět vždy, když v chumelenici vidím chodce klopýtat v letních teniskách), ale myslím si, že není příliš moudré podceňovat tu správnou výbavu. Zkrátka - mám ráda teploučko a vlna je v tomto případě sázka na jistotu.


Během zimy, (stejně, jako během každého jiného období), v mém arzenálu nesmí chybět něco na čtení. Už od mala platím za velkého knihomola a nedostatek zajímavého čtiva nesu vždy poměrně nelibě. 

Mezi poslední knižní úlovky patří tahle kniha od S.J. Gilmanové, o které jsem dříve nikdy neslyšela, ale jejíž titul mne zaujal natolik, že si našel místo v mé knihovně. Možná byste to z přebalu nehádali, ale jedná se o velmi zajímavou a vtipnou knihu, která je okořeněná prvky naturalismu, (což znamená, že svět není vždy sluníčkové místo pro život a dokáže poměrně otevřeně popsat syrovou realitu). To mám na knihách ráda. Netrpíte pak pocitem, že jste nějací divní, když se vám v životě zrovna až tak nedaří.

Kniha je - už dle názvu - o zmrzlině a její výrobě a je opravdu poutavá. Hlavní anti-hrdinka vás provede svým životem od svého ne úplně vydařeného dětství až do svého luxusního, skandály opředeného, stáří.


Když se vrátím domů po dlouhém dni a nemám až tak úplně chuť na kávu, pak určitě sáhnu po čaji, který zahřeje. Velmi jsem si oblíbila tyto sypané čaje z Flying Tiger, které se prodávají v balení po čtyřech a každá plechovka má jinou příchuť. Já tyto dva čaje dostala od sestry, jeden s příchutí broskve a druhý s granátovým jablkem. Krom vůně a chuti na nich oceňuji i roztomilý design a to, že do čajítka stačí nasypat menší množství směsi, takže poměrně dlouho vydrží.


Asi není překvapením, že nás v zimě honí mlsná trochu více, než obvykle. Pokud mě zrovna nebaví čaj a káva, večer si zpříjemním čokoládou. Pokud chcete opravdu husté kakao, pak určitě zkuste Lindt Patisserie. Na obalu sice píší, že se jedná o krémový dezert, já jsem ale trochu anarchista a dělám si to po svém. Dosáhnete stejného výsledku, jako když si do klasického kakaa přidáte čokoládový pudink, abyste v hrníčku získali tu správnou čokoládovou konzistenci.

Jako druhý pomocník je malá čokoláda s příchutí perníčků. Je dobrá a dostatečně malá na to, abyste necítili z její konzumace jakoukoliv výčitku. I když - musím se přiznat, že ačkoliv se mi doma letos nakupilo enormní množství sladkostí, nechává mne to podivuhodně chladnou a zobnu si, jen když si o to chuťové pohárky vyloženě řeknou.



A nakonec tu máme něco z kosmetiky. V tomto případě nedám dopustit na svoje oblíbené produkty od české značky Renovality, které si našly značný prostor v mé každodenní péči o vlasy i pleť. 

Co se týče hyaluronového séra - ačkoliv je tato značka spojená hlavně s oleji, v tomto případě se jedná o trochu řidší gel, který na pleť aplikuji ráno i večer. Pleť je po použití hezky napnutá a nadýchaná. Krom jiného, sérum obsahuje i extrakt z růže, což mu dodává úžasnou vůni a cenné látky v péči o pleť.

Ale jelikož jsem majitelkou suché pleti, samotné sérum mi jako samostatná každodenní péče úplně nestačí. Proto po vstřebání séra na něj dám ještě několik kapek marulového oleje, který pleti dodá dodatečnou hydrataci a zároveň udělá na pleti film, který plně ocením hlavně při teplotách pod nulou. Taky jsem si ho oblíbila jako masku na vlasy, kdy ho nechám působit asi 40 minut pod ručníkem před umytím. Jakmile vlasy uschnou, jsou úplně pohádkově hebké. Výsledek doslova jako ze salonu. :)

A to by bylo pro dnešek všechno. Příště se můžete těšit na Vánoční speciál, nebo na článek o tom, jaké bylo poslední focení letošního roku. :)


Komentáře

  1. Čaj a kniha sú jednoznečne moje zimné must-haves, takisto aj chlapté ponožky a pyžamové nohavice z dekového materiálu. ♥

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
  2. Čaje jsou pro mě na podzim a zimu také nezbytné :) nějaký olejíček od Renovality si asi pořídím, hodně mě láká.

    Krásné Vánoce!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu jedině doporučit. :) Už jsem jich pár zkusila a zatím každý vyhovoval. Určitě ale doporučuji na zimu koukat po "hutnějších" typech. Třeba růžová voda a okurka je spíš na jaro a na léto.

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky