Březnová hrabárna: (Nejen) Úlovky z rodinné pokladnice

Měsíc březen ještě ani neskončil a musím si položit otázku, zda vše, co se v mé kosmetické taštičce/klenotnici a kdekoliv jinde vyskytlo, opravdu potřebuji. Na většinu otázek jsem si odpověděla ano, takže nezbývá nic jiného, než vám tyto poklady předvést a možná o nich i něco povědět.

Předem bych ráda uvedla, že vše bylo dokumentováno tak, jak to na mne přišlo, což znamená, že fotografie budou tak trochu každý pes, jiná ves. Ale nejedná se striktně o fotografický post, takže mi to jistě protentokrát prominete.

Jako první zde mám obraz. Ano, čtete správně.

Kdo sleduje má sociální média alespoň trochu sporadicky, ví, že jsem již asi měsíc kroužila kolem velkoformátového tisku ,,Polibek'' od Gustava Klimta. 

Nemám nejmenší tušení, proč to byl zrovna on, který mne při návštěvě IKEA tak okouzlil, ale v první moment jsem věděla, že je to něco, co vážně musím mít. Můžeme to přisoudit lekcím z Estetiky a Dějin umění 20. století při studiu na VŠ. Klimt ho namaloval v prvním desetiletí 20. století a je považován za vrchol jeho ,,Zlatého období'', v němž vznikl například i obraz Judith, nebo portrét Adele Bloch.

Když jsem ten obraz o velikosti 90x90 dnes vezla domů, nadšená jsem příliš nebyla, ale jak tu tak visí, je na něj moc krásný pohled.

Jedna z těch věcí, která vás chytne a nepustí.

Jako další zde mám dvě novinky kosmetického charakteru. 

Jako první bych zmínila cukrový peeling od korejské značky Holika Holika. Na první pohled mne zaujalo balení, které je růžové a má na sobě malý prasečí rypáček. Peeling je určen všem, které, stejně jako mne, čas od času trápí černé tečky (nejen) na nose.
Peeling voní příjemně po citronu a stačí ho na nos opravdu maličko. Jakmile se složky v něm obsažené rozpustí, peeling smyjete.

Co je plus, tak že tento peeling krásně uzavírá póry. Co do čištění, nejedná se o spásu v pravém smyslu slova, ale vzhledem k tomu, že by se měl používat 2x-3x týdně je má teorie následující - uzavřené póry nemají tendenci se tolik zanášet, takže při pravidelném používání by se stav vaší pleti měl teoreticky zlepšit. Efekt hladkého povrchu vydrží tak ty 2 dny.


Jako další kosmetickou věc, kterou používám delší dobu, (ale potřebovala jsem čas na utvoření názoru), je pleťové sérum Argan Oil.

Jedná se o klasické noční sérum s pipetkou v poměrně velkém balení za velmi příznivou cenu. Co je rozhodně plus je, že i za svoji cenu má velmi funkční obal (tzn. uvnitř se skrývá pipetka jako u dražších verzí), a díky které nepoužijete produktu příliš mnoho.

Aplikuji ho pravidelně na noc pod krém a za měsíc používání jsem zaznamenala první výsledky. Pleť je příjemně zavodněná, jemná a naducaná. Přesně tak, jak očekáváte, že by měla vypadat. Myslím si, že toto sérum bude vhodné i pro majitelky mastnější pleti, protože se rychle vstřebává a nezanechává mastný film. Uvidíme, jak dlouho toto balení vydrží.



A na samotné grand finale zde mám úlovky z tetiny šperkovnice, které mi věnovala při poslední návštěvě. Hrabárnu s tetou či babičkou vám mohu doporučit - zjistíte, co se nosilo a mnohdy budete lehce v šoku, jaká byla vaše bábina parádnice. A možná si zkusíte něco vážně bizarního (jako třeba doma vyrobené čepice, které frčely v 80. letech).

Drahá teta mi věnovala tento náramek a náhrdelník z falešných perel, které měla na plese v 60. letech. Jelikož jsem v poslední době příšerná straka, (aneb co se leskne, to musí být moje), hned jsem je musela vyzkoušet. Myslím si, že skvěle poslouží i na vintage laděná focení a akce.


A jako poslední mám na kontě kus naší rodinné historie.

Měla jsem tu čest, že se mi do ruky dostal náhrdelník s modrým kamenem, který po válce přivezl vzdálený strýc z Francie, kde byl nasazen. Jedná se tedy o zcela autentický druhoválečný šperk, který se v dnešní době příliš nevidí.



Zapínání je trochu chatrné, takže bude nošen spíše při slavnostnějších událostech. Ale i tak z něj mám velkou radost.



Komentáře

  1. Ten náhrdělník je opravdu kouzelný! :) To je teda opravdu klenot. Miluju věci s historií. :)

    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem byla ráda, že se ke mně dostal. :) Je to něco jiného, než mít šperk, který si člověk vybere jen tak v obchodě.

      Vymazat
  2. Miluju věci, které mají svojí historii, svůj příběh. Ten náhrdelník musí mít magickou sílu! Je opravdu nádherný! Stejně tak se mi líbí i ty šperky! Krásné! ♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nosit věci s příběhem je vždy o něčem jiném, než nosit věci nově koupené. :) Proto mám také ráda všechny vintage hrabárny a bazary. :)

      Vymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky